۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

خوراک جگر

یه خوراک فوق، فوق خوشمزه. حتی فکرشم نمیتونید بکنید که با این رسپی، جگر اینقدر خوشمزه بشه. پیشنهاد میکنم چه جگر جز غذاهای مورد علاقتون هست چه لب نزدید تا حالا، این رسپی رو امتحان کنید.
با اینکه طبخ جگر خیلی آسونه ولی اگه نکاتی که این رسپی داره رو توجه نکنید از طعم این خوراکی خوشمزه محروم میشید.
خوشمزه مثل باسلوق؛ اینم لقب این خوراک هست.
مواد لازم :
  • جگر گوسفند                              نیم کیلوگرم
  • آرد سوخاری                             سه چهارم پیمانه
  • آرد سفید                                  سه چهارم پیمانه
  • فلفل قرمز تند                             یک دوم ق چ
  • نمک
  • روغن سرخ کردنی
  • سیب زمینی سرخ کرده و پیاز و جعفری خرد کرده جهت سرو



 ابتدا پوست جگر را با دست جدا کنید و با یک چاقوی تیز رگه های آن را بگیرید.سپس جگر را بشورید و مکعبی خرد کنید و بگذارید حدود یه ربع داخل آبکش بمونه.
برای اینکه جگر نرم و بدون بو شود و خون نیندازه، به آن نمک بزنید و یک ساعت در یخچال نگهدارید.


در یه ظرفی آرد سوخاری و سفید را با هم مخلوط کنید و جگرها را به آرد آغشته کنید و آرد اضافی آن را بتکانید. جگر را در روغن داغ زیاد بریزید، طوریکه روغن روی جگرها را بپوشاند. حدود 4 دقیقه در حالیکه آن را بهم میزنید جگر را بپزید. قبل از اینکه جگرها را از روی گاز بردارید نمک و فلفل بزنید. بعد جگرها را داخل آبکش بریزید تا روغن اضافی آن خارج بشه.
سپس با سیب زمینی سرخ کرده و پیاز جعفری خرد شده سرو نمایید.











۳ نظر:

  1. سلام عزیزم. خواستم بدونم با جگر گاو هم میشه اینو درست کرد؟
    اینجا که من هستم, جگر گوسفند پیدا نمیشه, اما جگر گاو فراوون هست
    ممنون

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دروغ چرا بگم من هیچ ایده ای از طعم جگر گاو ندارم اگه خودتون طعمش را دوست دارید که میتونید به این مدل درست کنید چرا که نه !!! اگه درست کردید نتیجه اش را به من هم بگید

      حذف
  2. راستش من دو بار تا حالا خریدم و سرخ کردم, من خودم با این که خیلی به طعم ها حساسم, تفاوتی احساس نکردم. چشم, حتما دستور شما رو هم اجرا می کنم, ممنون از لطفت عزیزم :)

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...