۱۳۹۱ آبان ۳, چهارشنبه

کیک یک تخم مرغی


یه زمانی هست که دلتون یه چیز شیرین میخواد و دسترسی به جایی ندارید این کیک بدرد همون زمان میخوره چون خیلی بی دردسره و سریع تر از اون چیزی که فکرشو کنید آماده میشه. رسپی این کیک از کتاب رزا منتظمی بوده ولی من از روی اینترنت چند تا رسپی پیدا کردم و از مخلوطش این رسپی رو برا خودم درست کردم.
کیک خوشمزه ای میشه و پف خیلی خوبی میکنه میتونید امتحان کنید و مهمتر از همه اینه که فقط یک تخم مرغ میخواد.


مواد لازم :
  • آرد                  300 گرم یا 2 پیمانه 
  • تخم مرغ          1 عدد
  • شکر               230 گرم یا 1 پیمانه
  • روغن              نصف پیمانه
  • شیر                یک پیمانه
  • وانیل               یک دوم ق چ
  • بیکینگ پودر     2 ق چ
قالبی که برای پخت این کیک استفاده میکنید بهتره قالب میان تهی باشه که اول کف قالب رو چرب کنید و آرد پاشی کنید و کنار بگذارید.
اگر از قالب دیگه ای استفاده میکنید این را در نظر بگیرید که زمان پخت کیک ممکنه کمتر یا بیشتر از زمان پخت در قالب میان تهی باشه . برای این قالب حدود 40 دقیقه کافیست و برای قالب گرد ساده زمان کمتر میشه همیشه تا نیم ساعت اول پخت در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابه ولی بعد از نیم ساعت میتونید با تستر یه چاقو یا سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگه سیخ تمیز بیرون اومد و چیزی بهش نچسبیده بود کیک پخته شده.
در مرحله بعد آرد و بیکینگ پودر را 3 بار الک کنید.
تخم مرغ را در حدی به همزن بزنید که کمی حبابدار بشه بعد وانیل را اضافه کنید و سپس شکر را و در حدی بزنید که شکر داخل تخم مرغ حل بشه و رنگ کرم روشن پیدا کنه حدود 4-5 دقیقه کافیست.
 بعد از اینکه شکر داخل تخم مرغ حل شد روغن و سپس شیر را اضافه کنید و در نهایت آرد را در دو مرحله اضافه کنید و در آخر به مدت 30 ثانیه با همزن مخلوط را هم بزنید تا آرد گلوله ای باقی نمونه.
 مایه را داخل قالب بریزید و ابتدا فر را با 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا فر گرم بشه زمانیکه قالب را داخل فر گذاشتید دما را تا 370 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد کم کنید.
قالب را به مدت 40 دقیقه بسته به سایز قالب در طبقه وسط بگذارید.
بعد از پخت قالب را برگردونید و روی رک بگذارید تا خنک بشه. این کیک به تنهایی خوشمزه میشه و نیازی به هیچ فراستی نداره.
  


۴ نظر:

  1. سلام عزیزم،رسپی کیکت عالیه،فقط یه سوال میشه از ماست بجای شیر استفاده کرد؟
    اگر آره چه مقدار؟ ماست چکیده یا ساده؟ ترش یا شیرین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این دستور رزا هست و من همیشه با شیر درست میکنم اگر ماست داری و میخوای کیک با ماست درست کنی یه دستور به اسم کیک ساده دارم خیلی هم خوشمزه تر از این میشه اونو درست کن

      حذف
    2. دستور ساده و خوبیه. مخصوصا زمانیکه یه دفعه ممون خواست بیاد و ه=وسایل کمی تو خونه داشته باشی

      حذف
  2. سلام، من تازگى چند بار اين كيك رو درست كردم و هر بار وقتى از فر در ميارم پفش مى خوابه. مشكل چى مى تونه باشه؟
    ان رو بگم كه فر من حرارتش كمه. همين كيك رو بايد ١ ساعت بذارم تا بپزه. قبلا با فر ديگه از رو رزا درست مى كردم مشكلى نبود. به نظرتون مشكل از فره؟

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...