۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

کیک تیم هاکی

کیکش خیلی ناز شده خودم که عاشقش شدم. وقتی بچه بودم مد شده بود کیک تولد پسر بچه ها زمین فوتبال بود و همه منتظر بودن کیک بریده شه و یکی از بازیکناشو بردارن ولی اصولا به دخترا چیزی نمیرسید. امروز که این کیکو درست میکردم کلی ذوق کرده بودم.
اون کیک ساده هه بود که عکسش خیلی زشت شده بود ببینید حالا چه خوشگل شد. اول یه کیک ساده درست کردم شما میتونید هر کیکی دوست دارید درست کنید، اصولا کیک اسفنجی درست میکنند چون راحت تر میشه با خامه تزئینش کرد.
کیک را با چاقوی لیزری برش بزنید و دو قسمت کنید. و روی کیک را آب آناناس بریزید که کمی مرطوب بشه بعد خامه را بمالید.
برای روی خامه میتونید گردوی خرد شده، آناناس یا موز بریزید و لایه دوم را سرجاش برگردونید.
و روی لایه دوم را دیگه نمی خواد آب کمپوت آناناس بریزید فقط خامه را بمالید و دور تا دور کیک را هم خامه کشی کنید. میتونید کیک را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید و خامه کشی آخر را بعد از نیم ساعت انجام بدید که سطح کیک صاف تر بشه.
اصولا خامه کشی کیک گرد راحت تره ( برای من که اینطوریه) همیشه کیک را یه روز زودتر درست کنید و سلفون بکشید بگذارید داخل یخچال و روز بعد تزئینش کنید چون کیک سردتره کار کردن راحت تر میشه ولی اگه عجله داشتید که همان روز تزئین کنید و وقت نداشتید میتونید یه کار بد کنید ( نیم ساعت بگذارید داخل فریزر) و بعد خامه کشی کنید.
بعد از اینکه همه کیک را خامه کشی کردید یه چاقو را داخل آبجوش بزنید و با حوله خشک کنید و روی سطح کیک بکشید. اینجاست که اگه کیک گرد باشه کار راحت تره چون اصولا کیک گرد را روی ظرف پایه دار (همون کیک خوری) میگذاریم و زمانیکه چاقو را روی کیک میکشیم یا کاردک را میتونیم همزمان ظرف را بچرخونیم و سطح کیک را صاف کنیم.
دور تا دور کیک را هم میتونیم با کاردک دندانه دار شکل بدیم.
حالا برای خط کشی دور زمین هاکی دو رنگ خامه آبی و قرمز نیاز داریم که میتونید کمی رنگ به خامه اضاقه کنید و داخل قیف بریزید و خط کشی را انجام بدید.
برای کشیدن خط اصولا ماسوره سر گرد بکار می برند، من از شماره 4 استفاده کردم که در پست بعدی مفصل طرز کار با قیف و ماسوره را مینویسم.
از قیف یکبار مصرف هم استفاده کردم ( آخه میدونید شستن قیف خیلی سخته و ترجیحا وقتی میخواهید چند رنگ خامه  بکار ببرید مجبورید چند تا قیف داشته باشید وگرنه مجبورید یکی را بشورید رنگ بعدی را آماده کنید و کلی وقتتون هدر میره) پس ایده خوبیه ؟!
کاپلر را داخل قیف کرده و مقدار اضافیش را با قیچی بچینید و ماسوره را روی آن گذاشته و با سر پیچ میبندیمش.

من خیلی بلد نیستم؛ یه چیزی بگم ؟؟ ( دفعه اولم بود) برا همین یکم دایره ها کج و چوله شدند  :))
بعد از خط کشی، دروازه ها را گذاشتم که یه کم بزرگتر از استانداردشون بودن چون اینا دروازه فوتبال هستند. بعد هم بازیکناشو چیدم.توپشون هم یه شکلات چیپسیه. اینم چند تا عکسه دیگه .

اینم آخریش


۱ نظر:

  1. eeeeeee inke namardie ghermeza darvaze ban nadaraaaan:D albate ghermeza hagheshune kheyli chiza khoda beshun nadade:D

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...