۱۳۹۰ بهمن ۲۶, چهارشنبه

پیتزا

برای درست کردن پیتزا ابتدا به یکی از دو روش یک یا دو خمیرتون را آماده کنید. برای فیلینگش اون دیگه بستگی به خودتون و ذائقتون داره. یکی کالباس دوست داره یکی گوشت یا قارچ یا سوسیس. برای همین من مواد لازم را نمی نویسم توی عکسها میتونید ببینید. اینجا میخوام دو نوع طرز پخت را براتون بگم.
یک روش اینه که بعد از اینکه خمیر آماده شد.ابتدا دو دستتون را تا مچ آردی کنید و کمی خمیر را ورز بدید تا هوای داخل بافت خمیر خارج بشه. سطح سینی یا ظرف مخصوص پیتزا را چرب کنید. خمیر را با وردنه باز کنید و داخل سینی بگذارید. فر را هم که قبلا با دمای 250 درجه گرمش کردیم حالا خمیر را به مدت 8-10 دقیقه روی دمای 180 درجه سانتیگراد طبقه وسط گذاشته و بعد روی خمیر نصفه پخته فیلینگ را میچینیم که ابتدا سس گوجه سپس کمی پنیر پیتزا که مواد کاملا به هم بچسبند و بعد مابقی مواد را ریخته و دوباره به مدت 10-12 دقیقه روی همون 180 درجه میگذاریم که کاملا پخته بشه.
و روش دوم اینه که کف سینی را به هیچ وجه چرب نکنید و آرد ذرت را کامل کف سینی بریزید. این روش محشره مخصوصا برای کسائیکه دوست ندارند پیتزا زیاد چرب باشه. بنظر من همون یک ذره کم روغن که به کف سینی میزنیم به خرده خمیر میره و خمیر کمی چرب میشه. نترسید اصلا نمیچسبه به ظرف.
برای باز کردن خمیر میتونید از وردنه استفاده کنید یا میتونید مثله شف ها خمیر را با دست باز کنید. یعنی اول چونه خمیر را کف دستتون پهن کنید بعد با انگشتاتون خمیر را کمی باز کنید  روی کف دست پهن کنید و از این دست به اون دست ببرید یا اینکه عین شف واقعیها با یه دست رو هوا بچرخونیدش و خمیر را باز کنید. و خمیر را روی سینی که قبلا آرد ذرت ریختید پهن کنید.فر را هم ابتدا روی آخرین درجه حرارت فر روشن کنید که برای من ماکزیمم 250 درجه هست. فر باید مثله کوره داغ باشه و سینی فر را روی پایین ترین طبقه قرار بدید به مدت 8-10 دقیقه روی 180 درجه سانتیگراد. اگر حرارت مناسب باشه بعد از دو دقیقه خمیر باید پف کنه و حجمش زیاد بشه اگه دیدید پیتزای اولی زیرش زیادی برشته شد میتونید سینی فر را یک طبقه بالاتر بیارید.این مدت زمان برای سینی پیتزای دو نفره بود برای یک نفره 6-8 دقیقه کافیه.
اینم مراحل تهیه پیتزای ولنتاینی به روایت تصویر؛
 و.......
 و .......

این پیتزا خیلی خاصه برای کسی که خیلی زیاد دوستش دارید بپزید و با هم بخورید و لذتشو ببرید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...