۱۳۹۰ اسفند ۹, سه‌شنبه

ژله گل

نمی دونم اسم این ژله را چی بگذارم. درست کردنش مثل ژله خرده شیشه میمونه ولی بیچاره به این خوشگلی هنوز بی اسم مونده.
من که عاشق رنگم، وقتی داشتم این ژله را درست میکردم از بس اطرافم پر رنگ بود، چشمهام درد گرفت. جدی میگم رنگهای این ژله عجیب چشم را اذیت میکنه. 
برای درست کردنش، به 3 بسته ژله رنگی و 1 بسته ژله بی رنگ یا همون آلوورا نیاز داریم. که رنگهاش دیگه سلیقه ای هست.فقط برای اینکه رنگها یه تِم روشن تر پیدا کنه هر بسته ژله را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و طبق معمول یک دقیقه داخل ماکروفر و بعد نصف لیوان شیر که دمای محیط را پیدا کرده بعد از سرد شدن بهش اضافه کنید. 
برای ظرفی که میخواهید ژله ها را داخلش بریزید ارتفاعش بسته به قالبتون داره. قالبهای ریز طرح گل اصولا1سانتیمتر ارتقاعشون هست.پس ظرفی انتخاب کنید که ژله بیشتر از این عمق پیدا نکنه. من ژله ها را داخل درهای ظرف پیرکس سه تیکه ها ریختم. 
بعد از اینکه ژله ها بست آنها را قالب بزنید. اگه عجله دارید میتونید ژله ها را داخل فریزر بگذارید فکر کنم 15 دقیقه ببنده و برای اینکه ژله به ظرف نچسبه قبل از اینکه ژله را بریزید، ظرفتون را خیس کنید که داخلش چند قطره آب باشه بعد ژله را بریزید. من تا به امروز با این روش کارکردم و هیچوقت ژله ها نچسبیده. تو یه وبلاگ خوندم که با یه پنبه آغشته به روغن،ظرف را چرب کنید ولی من که حالم بد میشه ژله چرب بخورم شما رو نمیدونم.
تا یادم نرفته هم بگم، اول از همه ظرف اصلی که میخواهید ژله را داخلش درست کنید، گنجایشش را با لیوان آب اندازه بگیرید. چون اینجا 1 بسته ژله آلوورا داریم که با یک و نیم لیوان آب درست میشه و این ژله های رنگی قالب زده هم داخلش میره پس یه حساب سر انگشتی کنید، که یه وقت ژله آلوورا کم نیارید و ظرف نصفش خالی بمونه . همین نکته های ظریف خیلی تو قیافه ژله تاثیر داره. شما ممکنه همه موارد کار را درست پیش برید ولی تو انتخاب ظرف دقت نکنید و اونوقت کیفیت کارتون و ظاهرش تغییر میکنه.حیفِ این همه زحمت بکشید ولی به خاطره یه مورد کوچیک همه هدر بره.
ژله ها را قالب بزنید و داخل ظرف اصلی بچینید. در همین حین ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش و نصف لیوان آب سرد درست کنید و داخل ماکروفر هم که حتما بگذارید تا ژله کاملا شفاف داشته باشید. و بگذارید ژله خنک بشه میتونید داخل فریزر بگذارید ولی حواستون باشه این ژله نباید ببنده باید غلظتش مثل سفیده تخم مرغ بشه. اگه ژله داغ باشه تمام ژله گلها آب میشه یا اگه سرد باشه و غلظتش به سفیده تخم مرغ نرسیده باشه تمام ژله رنگیها میاد بالا و زیر فقط ژله بیرنگ میمونه.

۷ نظر:

  1. خیلی عالیه برات آرزوی مفقیت میکنم

    پاسخحذف
  2. نوضیحاتت عالی ئ کافی بود مرسی

    پاسخحذف
  3. خیلی عالی فقط یه پشنهاد دارم که جای شیر اگه از ماست استفاده کنید خیلی بهتر میشه مخصوصا اگر ماست یه کم ترش باشه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ماست بدمزه اش نمیکنه؟

      حذف
    2. بد مزه اش نمیکنه ولی به خوشمزگی شیر نمیشه. من دوست نداشتم نمیدونم باید از این دوستمون که درست کردن بپرسم . با cream sour هم شنیدم درست کردند ولی من هنوز نچشیدم نمیدونم چه طعمی میشه.

      حذف
  4. دسته شما درد نکنه من نخودم خورده شیشه را درست کردم خیلی خوشگل شد حتما امتحان میکنم.

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...