۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

پاستای پنیر

یه پاستای خوشمزه دیگه که من بهش لقب پادشاه پاستاها رو میدم. در اصل اسمش " chicken penne" بود که من تغییرش دادم چون چیزی که این پاستا رو خاص کرده طعم پنیرش هست نه مرغ، شما میتونید مرغ هم استفاده نکنید چون این پاستا به خودی خود طعمش محشره. و چرا پنه ؟ اصولا به پاستاهای فرمی که انتهای آنها زاویه دار باشه پنه میگند ولی پاستایی که من پختم انتهاش گرد بود پس اسمش پنه نیست و " Rigate" ریگاته یعنی شیاردار که این پاستا ریگاته بود چون روی اون شیارداره.
مواد لازم :
  • پاستا ریگاته           250 گرم ( نصف بسته )
  • پنیر پارمسان          کمتر از نصف پیمانه
  • خامه                   سه چهارم پیمانه
  • کره                    یک چهارم پیمانه
  • جعفری                1 ق غ       
  • سیر                   1 حبه
  • فیله مرغ              5 تیکه
 کره را داخل تابه آب کنید، اصولا کره زود میسوزه پس همیشه همراه کره کمی روغن زیتون هم اضافه کنید سپس سیرهای ریز خردشده را اضافه کرده احتیاج به سرخ شدن نیست وقتی بوی سیر بلند شد شیر و خامه را که قبلا با هم مخلوط کرده ایم اضافه کنید.
سپس پنیر پارمزان و در آخر جعفری را اضافه کرده و ویسک میکنیم تا سس آماده بشه. پاستا را هم که قبلا آبکش کرده ایم داخل سس ریخته. پاستا را آلدنته بردارید قبلا توضیح دادم یعنی زمانی که دور پاستا نرم شده ولی وسطش سفت و دندان گیر است چون وقتی با سس مخلوط میشه کمی نرم تر میشه پس دقت کنید که پاستا خیلی خمیر نشه.
سپس فیله های مرغ را که مکعبی خورد کردیم سرخ میکنیم و کنار پاستا سرو میکنیم.
 
یه پاستای فوق خوشمزه که خیلی سریع هم آماده میشه. نوش جان

۲ نظر:

  1. خامه رو با چه مقدار شیر باید مخلوط کنیم؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ببخشید من یه توضیح بدم چون تو ایران اکثرا خامه ها سفت هست من همیشه هر مقدار خامه که توی رسپی باشه نصفش خامه و نصف دیگه را شیر میریزم و مخلوط میکنم بعد به غذا اضافه میکنم که بستگی به غلظت خامه داره تو دستور پاستا با مرغ خامه ای گفته بودم یادم رفت لینکشو اینجا بگذارم. چون خامه هایی که خارج تولید میشه اصولا رقیق تر هستند. این دیگه سلیقه ای هست و میتونی فقط خامه استفاده کنی.

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...