۱۳۹۰ بهمن ۲۰, پنجشنبه

کیک ساده

این کیک خیلی ساده هست و راحت اماده میشه فقط یه چیزی را اول کار بگم که نگید چرا عکسش اینجوریه، اصولا وقتی میگن کیک ساده یعنی به تنهایی بدون نیاز به خامه یا هر تزئین دیگه ای بتونید بخوریدشو و از طعمش لذت ببرید چیزی که اصولا کیکهای اسفنجی ندارند و به تنهایی و بدون خامه یا هر فراست دیگه ای نمیشه خوردشون یعنی خوشمزه نیستند. ولی من چون میخواستم این کیک را با خامه تزئین کنم تو قالب مستطیل درست کردم و خیلی قیافش برام مهم نبود و یادم رفت یه عکس کامل بگیرم وقتی کیک را برش زدم یادم افتاد که دیگه فایده نداشت ولی این عکس را گذاشتم که هم پف کیک و هم بافتشو ببینید و چون میخواستم دستور پخت کیک ساده را بطور جداگانه بنویسم مجبور بودم با همین عکس کار را ادامه بدم. در هر حال قضیه عکس از یه کیک نصفه همین بود.
مواد لازم :
  • تخم مرغ              4 عدد
  • شکر                  یک و نیم لیوان (345 گرم)
  • شیر                   1 لیوان
  • روغن                1 لیوان
  • ماست                4 ق غ
  • آرد                   3 لیوان (450 گرم)
  • بیکینگ پودر        2 ق چ
  • وانیل                 1 ق چ
 
ابتدا تخم مرغها را به مدت 2 دقیقه بزنید تا کف کنند بعد شکر و وانیل را اضافه کرده و اینقدر میزنیم که رنگ مخلوط کرم روشن بشه این قسمت کار خیلی مهمه ممکنه کمی زمان ببره 4-5 دقیقه ولی اصل کار همین قسمته و بعد ماست را اضافه کرده.
 

سپس روغن را و شیر را و بعد از اضافه کردن هر کدام قدری هم میزنیم که مواد کاملا مخلوط شوند. آرد را با بیکینگ پودر در 3 مرحله الک کرده و در دو مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک مخلوط کرده در این مرحله نباید زیاد هم بزنیم که پف کیک بخوابه و در آخر 30 ثانیه با دور تند همزن میزنیم.
 
و داخل قالب که کف و دیواره های آن را چرب کرده ایم ریخته و فر را که از قبل روشن کردیم روی دمای 180 درجه سانتیگراد، قالب را به مدت 40 دقیقه داخل آن گذاشته و همیشه اینو به یاد داشته باشید که در 20 دقیقه اول پخت کیک به هیچوجه در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابه و بعد از نیم ساعت بسته به اینکه قالبتون چه سایزی باشه پخت کیک طول میکشه و برای راحت شدن کار میتونید از تستر کیک استفاده کنید با یه سیخ چوبی یا کارد داخل کیک بزنید اگر چیزی به آن نچسبید کیک پخته. پس بسته به قالبتون از 35 دقیقه به بعد کیک آماده میشه.

۵ نظر:

  1. سلام عزیزم.
    من این کیک رو با دستور شما درست کردم و خیلی خوب شد. دستتون درد نکنه.
    شما کیکی بلد هستین که توش سفیده سفید باشه؟ و موقع برش دادن کیک اصلا خرد نمیشه...!!! اگه آموزشش رو بلد هستین به من هم یاد میدین؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حقیقتا من این کیک که تنها با سفیده باشه رو درست نکردم اسمش کیک فرشته هست یه نوع کیک رژیمی هست میتونی یه سرچی تو گوگل کنی

      حذف
  2. سلام من این کیک رو درست کردم خیلی خوشمزه شد ممنون

    پاسخحذف
  3. سلام
    وقت بخیر
    من یه سوال داشتم!
    من این کیک رو 2 بار درست کردم یکبار خیلی خوب شد ولی دفعه دوم پف نکرد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. نمیتونم دقیق دلیل بیارم برات ولی ممکنه بیکینگ پودر زیاد زده باشی چون زیادی بیکینگ پودر برعکس عمل میکنه و پف کیک میخوابه اصولا کیک ساده ای هست و نباید به این راحتی پف کیک کم بشه یا قالب بزرگتر استفاده کردی
      در هر حال یکبار عالی شده بازم امتحان کن ولی بیشتر دقت کن چیزی کم و زیاد نشه امیدوارم این دفعه عالی تر از دفعه اول بشه

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...