۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

ژله تو پوست پرتقال

پرتقال خونی که حتما خوردین ولی اگه مزه پرتقال آبی،سبز و ... رو هم میخواهید تجربه کنید، زودی این ژله را درست کنید. خیلی ساده و راحته مثل آب خوردن میمونه و مزیت دیگَش اینه که هیچ ظرفی نمیخواد و سرو کردنش خیلی راحته.
پرتقال را از سرش دو قسمت کنید، از شکم نصفش نکنید چون اینجوری راحت می ایسته. داخل پرتقال را با قاشق خالی کنید و بشورید. برای اینکه مطمئن بشید پرتقال سوراخ نشده، داخلش آب بریزید و امتحان کنید.
بعد ژله را درست کنید به هر رنگی که دوست دارید و داخل پرتقال بریزید. برای اینکه تا میایید به در یخچال برسید ژله ها خالی نشه و وسط راه نریزه، حتما پرتقالها را تک تک داخل کاسه بگذارید و داخل سینی بچینید. یا اینکه اول پوست پرتقالهای خالی را داخل سینی داخل یخچال بگذارید بعد شروع به پر کردن پوست پرتقالها کنید. تا لب لب باید پر از ژله باشه که بعدا موقع بُرش شیک تر باشه.
و اما چه رنگ ژله ای بخرید که آبی آسمونی بهتون بده ؟؟
این ژله بلوبری بود که آبی رنگه ولی نه به این کمرنگی. روی جعبه نوشته محتوی بسته را داخل یک لیوان آب جوش حل کنید و یک لیوان آب سرد بهش اضافه کنید. ولی شما کاری به این دستور نداشته باشید. اگه میخواهید همیشه ژله هاتون با خیال راحت از ظرف جدا بشه و سریع ببنده و اگر از مارک ایرانی استفاده میکنید همیشه همیشه نصف لیوان آب را کمتر بگیرید. یعنی بیشتر از یک و نیم لیوان آب داخل پودر ژله نریزید.
برای این رنگ میتونید داخل یک بسته پودر ژله ، یک لیوان آب جوش بریزید و بهم بزنید تا کاملا حل بشه و بعد به مدت 1 دقیقه داخل ماکروفر بگذارید تا تمام ذرات حل بشه و ژله شفافی داشته باشید. یا میتونید روی حرارت مرتب هم بزنید تا تمام ذرات حل بشه. و بعد از اینکه ژله خنک شد،نصف لیوان شیر یا بستنی وانیلی که قبلا به دمای محیط رسیده و از یخچال بیرون آوردید داخلش بریزید.
اگه شیر یا بستنی را همان زمان که آب جوش ریختید اضافه کنید، باعث میشه دو لایه جدا ازهم داشته باشید یه آبی کمرنگ یه آبی پر رنگ پس حواستون باشه بگذارید خنک بشه.
نمیدونم با یه بسته ژله چندتا از این ژله پرتقالیها میتونید درست کنید چون من اضافه ژله ای که جایی دیگه استفاده کرده بودم را داخل این پوست پرتقالها ریختم.
تو عکس میبینید ژله آبی کمی از پوست پرتقال پیداست چون من توی کاسه نگذاشته بودم و تا اومدم داخل یخچال بچینمش بیشترش ریخت و سرش خالی شد. پس شما دقت بیشتری کنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...