۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

کیک ویز ویزو

خیلی خوشگله کلی زنبورِ ویز ویزوی تپل مپل که همشونو میشه خورد.
برای درست کردنش به یه کیک شکلاتی نیاز داریم که از این دستور یا این یکی  میتونید درستش کنید و روی اون را گاناش بریزید.
برای درست کردن سطح کیک که شکل کندو بشه احتیاج به پلاستیک حباب دار داریم. همین پلاستیکها که برای بسته بندی چیزهای شکستنی استفاده می کنند. فقط حبابهاشو نترکونید، پلاستیک سالم نیاز داریم میشه از پلاستیک فروشیها متری بخرید.اول پلاستیک را بشورید و کامل خشکش کنید و نگذارید حتی یه قطره آب داخلش بمونه برا همینه که میگم حبابها رو نترکونید.
حالا به اندازه سطح قالب کیکتون پلاستیک را ببرید و روی کاغذ روغنی بندازید. کمی شکلات را خُرد کنید و داخل ماکروفر به مدت یک دقیقه آب کنید.قبلا هم گفتم بازم میگم برای اینکه شکلات خوب فرم بگیره، داخل ظرفی که شکلاتها را میریزد خشک باشه حتی یه قطره آب هم نباشه، 50 گرم فکر کنم کمی زیاد باشه برای این کیک ولی اگه شکلات زیاد باشه بهتر از اینه که وسط کار کم بیاد. شکلات را که خُرد کردید به مدت 1 دقیقه داخل کاروفر بگذارید، ممکنه قیافه شکلات هیچ تغییری نکنه و همینطور صاف وایساده باشه ولی از بدجنسیشه با پشت قاشق که بهش بزنید می بینید وا میره. اگه مقدار شکلات کم باشه و به مدت یک دقیقه داخل ماکرو بگذاریم و همه شکلات آب بشه یعنی شکلات سوخته، پس همیشه باید یه مقدار شکلات آب شده باشه و یه مقدارش سالم باشه وقتی از ماکروفر درمیاد و خودمون با همزدن و با حرارت شکلاتهای آب شده مابقی شکلات را حل کنیم.
یا اینکه از اول به روش بِن ماری شکلات را آب کنید، یه ظرف آب را بگذارید جوش بیاد و شکلاتها را داخل یه ظرف کوچکتر بریزید و بگذارید با بخار آب ظرف زیری آب بشه ولی حواستون باشه کف ظرف شکلات با آب تماس پیدا نکنه تا شکلاتها آب بشه.
شکلات آب شده را روی سطح پلاستیک بریزید و با قاشق یکسان پهنش کنید من یه لایه نازک در حد 1-2 میلیمتر گرفتم چون نمیخواستم خیلی شکلاتی بشه. کیک شکلاتی روش هم گاناش و حالا یه لایه شکلاتی دیگه روش؛ برا همین نازک گرفتم.کاغذ روغنی را روی سینی بگذارید و به مدت 5-6 دقیقه داخل فریزر بگذارید. بسته به ضخامت شکلات، زمان بستن شکلات فرق میکنه. بعد از فریزر در بیارید و از پلاستیک شکلات را به آرامی جدا کنید دقت کنید که شکلات نشکنه و روی کیک بگذارید.
چون روی کیک گاناش مالیده بودیم شکلات براحتی به سطح کیک میچسبه.اگه سطح دایره شکلات کمی از سطح کیک بیشتر بود نگران نباشید وقتی شکلات روی کیک بمونه بر اثر گرمای محیط بعد از چند دقیقه از حالت سفتی در میاد و میتونید فرمش بدید و اضافه هاش را روی کناره های کیک برگردونید و بچسبونید.
اینم کندوی زنبورامون خیلی کندویی نیست ولی از هیچی هم بهتره هر چی فکر کردم چیزی که شش ضلعی باشه پیدا نکردم. این کندو با زنبورای قلابی حالا اگه بخواهید زنبورهای خوردنی درست کنید نیاز به خمیر مارسیپان داریم که درست کردنش دردسر داره من آماده خریدم.
مواد لازم :
خمیر مارسیپان( مارزپان)             100 گرم
پرک بادام                               30 گرم
رنگ خوراکی زرد و مشکی
خمیر مارسیپان را با رنگ زرد مخلوط کنید بعد به انداره یه بند انگشت برای هر زنبور از خمیر بردارید و به شکل بدن زنبور فرم بدید، یعنی انتهای بدنش باریک و سرش را پهن تر و گرد بگیرید. با یه خلال دندون که به رنگ مشکی آغشته شده براش چشم و دهن و خطوط بدنشو بکشید و با پرک بادام هم بالهاشو درست کنید.
ویز..........ویز.......ویز

۲ نظر:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...