۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

جوجه کباب چوبی

یه جوجه کباب بی دردسر من بهش میگم جوجه کباب خانمی، چون میدونم بیشتر خانمها حوصله آتیش و منقل و کباب پزو ندارند. میدونم کار کردن با باربیکیو برا خانمها هم راحت شده ولی باربیکیو بدرد نمیخوره چون کباب باید روی ذغال درست بشه تا مزه کباب اصلو بگیره پس با این تفاسیر این مدلیش راحت تره.
مواد لازم :
  • سینه مرغ بی استخوان                      نیم کیلو
  • پیاز رنده شده                                یک عدد
  • زعفران دم کرده                             یک ق غ                   
  • آبلیمو                                         یک ق غ
  • نمک و فلفل                                  مقدار لازم
  • روغن زیتون                                 4 ق غ
 پیاز را توی بلندر ریز خورد کنید اگه آب انداخت اشکالی نداره تو این مورد، بعد نمک و فلفل و آبلیمو و یک قاشق روغن را اضافه کرده و جوجه ها را با مواد مخلوط کرده و زعفران را میریزیم. در مورد گوشت مرغ بگم که کمی ریزتر از زمانی که روی منقل جوجه درست میکنید گوشت را خرد کنید یه کوچولو ظریفتر. من توی هر سیخ 6 تیکه گوشت کردم که خوب این بستگی به سایز سیخ و اندازه تابه داره. یعنی قبل از هر کاری ببینید سیخهای چوبی ابعادش با تابه یکی هست یا نه، اگر سیخها بزرگتر بود میتونید ببریدش و بالطبع تعداد تیکه های گوشتتون کمتر میشه.
همه مواد را که با گوشتها مخلوط کردید،داخل یه ظرف در بسته به مدت 4 ساعت و هر چه بیشتر بهتر؛ داخل یخچال بگذارید.

 به .... به این همه رنگ
یکم نیگاه کنید و لذت ببرید. من که برا یه هفته شارژ شدم. این فلفل ریزها رو من تو سیخ نکردمو ؟! درشتاشو تو سیخ کردم و بقیه را خرد کردم و فریز کردم .
بین جوجه ها، فلفل دلمه ای رنگی گذاشتم. ولی بعد از پخت فقط سبز و قرمزش پیداست. نارنجی و زرد اون وسطا گم شدند.سیخها را داخل تابه بچینید و روغن باقیمانده 3 ق غ را بریزید زیر شعله را کم کنید میتونید زیر شعله ای هم بگذارید، درب تابه راببندید و بگذارید آرام بپزه و در انتهای پخت زمانیکه آب جوجه ها تمام شد، شعله را زیاد کنید که کمی سرخ بشه.در کمتر از یکساعت جوجه آماده است.
اگه تابه در نداره مهم نیست با فویل آلومینیم براش در درست کنید ولی زیاد نمی تونید سرک بکشید و درش را بردارید.

۲ نظر:

  1. سلام
    از دستورهای عالیت ممنون گلم
    فقط یه سوال اگه این مرغا رو از شب تو این مواد بخوابونیم بذاریمش واسه فردا صبحش مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم
      نه مشکلی پیش نمیاد البته باید حتما تو یخچال باشه من بیشتر وقتها همین کارو میکنم از شب قبل تو مواد میخوابونم و موردی نداشته

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...