۱۳۹۴ مرداد ۲۹, پنجشنبه

کیک خامه ای



به جرات میتونم بگم یکی از خوشمزه ترین کیکهایی هست که تا بحال خوردم و قطعا اگه شما هم درست کنید با نظرم موافق خواهید بود. 
این کیک گزینه مناسبی هست برای کساییکه بار اول هست کیک درست میکنند چون یه کیک ساده هست که با خامه و میوه براحتی تزیین میشه و برای کیک تولد هم عالیه، چون هم خوشمزست هم زیاد وقت گیر نیست هم ساده و شیک.
قبلا دستور کیک را گذاشته بودم میتونید در لینک زیر کامل بخونید ، فقط اینبار کمی تغییرات تو تزیینش دادم که هم خوشمزه ترش کرد هم راحت تر

کیک از نوع کیکهای کره ای هست، بنابراین درست کردنش روش خاصی نداره و مثله کیک اسفنجی اصلا سخت نیست.
مواد لازم :
کره نرم        225 گرم
شکر            225 گرم
آرد              225 گرم
تخم مرغ       4 عدد
شیر             3 ق غ
بیکینگ پودر  1 ق غ
وانیل             1 ق چ

جهت تزیین کیک :
خامه فرم گرفته یا ویپینگ کرم 
توت فرنگی
شربت توت فرنگی ( طرز تهیه در این لینک)

کره نرم را به همراه شکر به مدت 5-6 دقیقه با همزن بزنید تا کاملا رنگش روشن بشه و رو به سفیدی بره بعد تخم مرغها را به همراه وانیل  دونه دونه اضافه کنید و هر بار بعد از اضافه کردن خوب هم بزنید.
آرد را به همراه بیکینگ پودر سه بار الک کنید و در سه مرحله به مخلوط اضافه کنید و در آخر شیر را اضافه کنید و سی ثانیه با همزن بزنید تا مواد کامل مخلوط بشه ، مایه این کیک بر خلاف کیکهای اسفنجی کمی سفت تره.
فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید.
اگر دوست دارید بعد از پخت برشهای تمیزی از کیک داشته باشید حتما از دو قالب 8 اینچ یا 20 سانتیمتری استفاده کنید.
کف و دیواره قالب را با کره چرب کنید و مایه کیک را بطور مساوی داخل قالبها بریزید میتونید از ترازو کمک بگیرید که بعد از پخت هر دو کیک به یک اندازه پف کنند.
کیک را به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. اگر از دو قالب استفاده کنید 30 دقیقه زمان پخت نیاز داره.
بعد از پخت بگذارید کیک پنج دقیقه داخل قالب خنک بشه بعد کیک را روی رک سیمی برگردونید و بگذارید یک تا دو ساعت کامل خنک بشه و بعد دور کیک سلفون بپیچید و بگذارید یخچال تا خنک بشه و کره داخل کیک دوباره سفت بشه تا راحت تر بتونید کیک را برش بزنید.


هر کیک را دو قسمت کنید و در کل 4 لایه کیک دارید. روی هر لایه اول شربت توت فرنگی بزنید تا کیک مرطوب بشه ، ابتدای مطلب لینک دستور قبلی را گذاشتم میتونید طرز تهیه شربت را اونجا ببینید.
بعد خامه فرم گرفته را داخل قیف بریزید و روی هر لایه کیک بزنید ، با قیف خیلی تمیزتر و یکنواخت تر خامه بین لایه های کیک قرار میگیره. 
برای دوستانی که خارج از ایران هستند و از ویپینگ کرم استفاده میکنند، پیشنهاد میکنم حتما حتما خامه را با عسل شیرین کنید و از پودر قند و شکر استفاده نکنید، اگر دوست دارید خامه طعم و مزه شبیه خامه های ایران بگیره.
برای این کیک نیاز به 500 میلی لیتر خامه 35 درصد هست که داخل کاسه همزن بریزید و با سرعت تند چند دقیقه بزنید تا خامه کمی فرم بگیره و بعد عسل را اضافه کنید من 3 ق غ عسل میریزم ولی میتونید کم یا زیادش کنید و باز دوباره خامه را بزنید تا کامل فرم بگیره.
لایه های کیک را روی هم بچینید و روش را با توت فرنگی تزیین کنید و بگذارید حتما چند ساعت قبل از سرو داخل یخچال بره تا خامه طعم بهتری پیدا کنه.




۱ نظر:

  1. من اين كيك رو درست كردم. ظاهرش به شيكي كيك شما نشد! اما طعمش عالي بود. ممنونم از بابت رسپي اين كيك خوشمزه و زيبا و آسون.

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...