۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

میگو پلو بوشهری

قبلا رسپی یه میگو پلو گذاشته بودم، اینم یه مدل دیگه که به میگو پلو بوشهری معروفه ولی نمیدونم چقدر شبیهشه چون هیچ وقت اوریجینالش رو نخوردم که بتونم مقایسه کنم ولی فوق العاده خوش عطره به دلیل سبزیهایی که توش بکار رفته و خیلی هم سریع درست میشه.
مواد لازم :
  • میگو                                   300 گرم ( 20 عدد )
  • برنج                                   2 پیمانه
  • پیاز                                    1 عدد متوسط
  • سبزی ( گشنیز و شنبلیله )           150 گرم
  • زردچوبه                              1 ق مربا خوری سر پُر
  • فلفل قرمز                              یک دوم ق چ ( تند تر بشه خوشمزه تره )

این نکته را بدونید که زمانیکه میگو را به همراه برنج یا مخلوط استفاده میکنید، نه به تنهایی؛ نیازی به استفاده از میگوهای بزرگ ندارید چون هر چه تعداد میگو بیشتر باشه خیلی غذا شیک تر، خوشمزه تر میشه چون اسمش میگو پلو ست پس خیلی دنبال میگو بزرگ نرید. بسته هایی را انتخاب کنید که میگوها ریزتر ولی تعدادش بیشتر باشه.
اصولا داخل هر بسته میگو 18-17 عدد میگو بسته به سایز میگوها هست که برای 2 پیمانه برنج و 2 نفر مقدارش کافیه ولی کلا بسته به سلیقه خودتون میتونید تعداد میگو را بیشتر کنید.
سبزی این غذا همون سبزی قلیه ماهی ست که شامل گشنیز و شنبلیله میشه و همیشه مقدار شنبلیله را کمتر بگیرید که زیادیش غذا را تلخ میکنه. اصولا به ازای هر 30 شاخه گشنیز، 5 شاخه شنبلیله کافیست.
پیاز را خلالی خرد کنید و با روغن تفت بدید تا پیاز به اصطلاح سبک بشه و تغییر رنگ بده و بعد میگوهای پاک کرده را اضافه کنید و نمک و فلفل و زردچوبه را بزنید و بعد از 3 دقیقه سبزی را اضافه کنید و کمی تفت بدید.
یه نکته بگم که خود بوشهریها میگو را جدا تفت میدند و سبزی را جدا ولی این مدلی میگو بیشتر عطر گشنیز رو به خودش میگیره و خوش طعم تر میشه فقط دقت کنید در کل بیشتر از 5-6 دقیقه تفتش ندید چون میگو خیلی زود میپزه و نباید حالت ترد و آبداریش رو از دست بده و خشک بشه. خوب تا اینجای کار مایه آماده شد. از این جا به بعد مثل لوبیا پلو یا هر پلوی مخلوط دیگه ای میمونه.

 برنج را آبکش کنید و کف قابلمه روغن بریزید و بعد از اینکه روغن داغ شد، ابتدا یک لایه برنج، سپس یه لایه مایه میگو را بریزید و برنج را دم کنید. مایه میگو کمی سفت تر از مایه بقیه پلو مخلوطهاست ولی بعد از اینکه برنج پخت، موقع کشیدن همه مواد مخلوط میشه و میتونید زمان دم کردن برنج کمی زعفران هم به برنج بزنید که برنج خوشرنگتر بشه.
در بعضی رسپیها دیدم که سبزی را زمانیکه برنج در حال جوش است داخل قابلمه میریزند مثله سبزی پلو ولی فکر کنم با این روش میگو خوش عطر تر میشه.



۴ نظر:

  1. سلام سالومه خانم. خسته نباشید

    خیلی خانم باسلیقه ای هستید. سایتتون هم خیلی قشنگ و دقیقه.

    خیلی زیبا و کامل توضیح میدین و از اینکه اینققققدر مرحله به مرحله با عکس نشون میدین خیلی کمک می کنه :-)

    براتون آرزوی موفقیت می کنم...

    پاسخحذف
  2. ببخشید یه سوال در مورد پخت میگو دارم.

    میگو برای قلیه باید چجوری پخته بشه که کاملا ترد باشه؟

    چون من یه بار میگو درست کردم ولی یه مقدار حالت آدامسی داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. میگو نباید زیاد تفت داده بشه وگرنه حالت لاستیکی پیدا میکنه بیشتر از 3-4 دقیقه تفت نده تا ترد بمونه

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...