۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

کیک توت فرنگی " صورتی "

اگه دوست دارید کیکهای رنگی با طعمهای مختلف درست کنید، بدون اینکه رنگ بکار ببرید حتما از این دستور کیک استفاده کنید.آرد داخل این کیک را با یه مقدار پودر ژله باید مخلوط کنید، بالطبع کیک را با هر پودر ژله ای درست کنید،بافت کیک به رنگ و طعم همون ژله در میاد.

مواد لازم :

  • روغن مایع                   150 گرم
  • شکر                          120 گرم
  • تخم مرغ                      5 عدد
  • آرد                            260 گرم
  • بیکینگ پودر                 1 ق چ
  • پودر ژله توت فرنگی        80 گرم
  • اسانس توت فرنگی           2 قطره ( یا اسانس هر میوه ای که ژله آن را استفاده میکنید )
  • آب                             170 میلی لیتر
 
 اول از همه فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم بشه همیشه یک ربع زمان برای گرم کردن فر کافیست البته در صورتی که کیک و شیرینی بپزید ولی اگر داخل فر غذا بپزید نیازی به گرم کردن فر از قبل ندارید.
یه قالب دیواره بلند که وسطش خالی باشه یا در اصطلاح قالب کیک شیفون هم میگند نیاز داریم. که دیواره های قالب را چرب کنید و داخل آن را آرد پاشی کنید و کنار بگذارید.
تمام مواد مورد نیاز را آماده کنید یعنی وزن یا پیمانه کنید و بعد شروع به کار کنید.


 روغن را به همراه شکر خوب با همزن بزنید حدود 4-5 دقیقه و بعد از آن تخم مرغها را دونه دونه اضافه کنید و هر کدام را که اضافه کردید 30 ثانیه بزنید.

بعد از اضافه کردن آخرین تخم مرغ، اسانس را اضافه کنید. در یه ظرفی مواد خشک که شامل آرد، پودر ژله و بیکینگ پودر هست را با هم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید و این مواد خشک را در دو مرحله به همراه آب به کیک اضافه کنید.
یه نکته هم بگم که اصولا هر بسته ژله، حاوی 100 گرم پودر ژله ست پس کمتر از یک بسته پودر ژله نیاز دارید.

میبینید که بعد از اضافه کردن آرد رنگ مایه صورتی میشه که به علت پودر ژله توت فرنگیست و اگه کیک آبی میخواهید از ژله بلوبری استفاده کنید. یادتون نره که آرد را یکباره نریزید در دو مرحله و آب را هم در دو مرحله اضافه کنید. بعد از اینکه مایه صاف و یکدست شد، مواد را داخل قالب بریزید و به مدت یک ساعت یا کمتر بسته به حجم قالبتون داخل فر بپزید. تا زمانیکه کیک پخته شود که میتونید از تستر استفاده کنید با یه چاقو نوک تیز یا سیخ چوبی داخل کیک بزنید اگه مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک پخته شده.
بعد از خنک شدن کیک میتونید برای تزئین کمی شکلات سفید را آب کنید یا گاناش درست کنید و روی کیک بریزید و با پاستیل یا ترافل تزئین کنید.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...