۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

دسر ماست و آناناس

دسرهای ماست میوه ای از دسرهای فوق العاده خوشمزه و پُرطرفدارند که به علت وجود شیر،ماست،ژلاتین و میوه داخلشون یه دسر مغزی برای بدن هستند. این دسر را هم میتونید به رنگ سفید ساده درست کنید و هم میتونید با توجه به نوع میوه ای که استفاده میکنید از کمی رنگ خوراکی به همراه اسانس نیز استفاده کنید. خلاصه که تنوع تو این دسر زیاده و واقعا بعد از شام دلچسبه و تنها دسریه که بعد از خوردنش احساس سنگینی نمیکنید، بالعکس یه حس خنکی،سبکی ...... خیلی خوبی بهتون دست میده.
مواد لازم :
  • آب سرد                      یک سوم پیمانه
  • پودر ژلاتین                 16/5 گرم ( 1ق غ + 2 و یک دوم ق چ )
  • شیر                          یک و یک چهارم پیمانه
  • شکر                         یک پیمانه
  • پودر وانیل                   یک هشتم ق چ
  • ماست                        یک و یک چهارم پیمانه
  • خامه ی ساده                یک پیمانه ( 250 گرم )
  • کمپوت آناناس               یک پیمانه، حبه ای خرد شده
 آب سرد را داخل ظرفی بریزید و پودر ژلاتین را روش بپاشید برعکس عمل نکنید که پودر را بریزید و روش آب و بعد از اینکه حالت اسفنجی پیدا کرد به مدت 2 تا 3 دقیقه روی بخار کتری یا بن ماری قرار دهید و آن را به صورت محلول در بیارید و گرم نگهدارید.

در ظرف دیگری شیر و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدید و اجازه دهید تا شکر حل شود و مایع به جوش آید سپس وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و بعد از اینکه کمی از حرارتش کم شد محلول ژلاتین را کم کم و به تدریج به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.سپس بگذارید کنار تا کاملا خنک شود.

ماست را داخل ظرف بریزید و با ویسک بزنید تا کاملا صاف و یکدست بشه سپس خامه را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.آب کمپوت آناناس را جدا کنید و آناناسها را خرد کنید سپس مایه ی خنک شده ژلاتین دار را به ماست و خامه اضافه کنید و کمپوت را در اخر اضافه کنید.
من با رسپی دیگه ای هم این دسر را درست کرده بودم که به جای ماست معمولی، ماست چکیده بود ولی توصیه میکنم شما حتما از ماست معمولی استفاده کنید و سعی کنید کم چرب باشه که دسر اون بوی چربی را نگیره و سبک تر باشه.

اگر از قالب فلزی استفاده میکنید حتما قبلش قالب را چرب کنید و از مایه آماده شده داخل قالب بریزید و در داخل یخچال قرار دهید. اصولا بعد از 2 ساعت دسر میبنده. من تا حالا ظرف دسر را چرب نکردم و ترجیح دادم شکل دسر کمی خراب بشه ولی نمیتونم تحمل کنم چیزی که داخل فر نمیره و پخته نمیشه را چرب بخورم. مخصوصا اگه از قالبهای سیلیکونی استفاده میکنید که کار کردن باهاشون منظور همون خارج کردن دسر از قالب بسیار سخته و باید پشت قالب را با سشوار گرم کنید یا داخل ظرف آب جوش بگذارید که اگه دیر بجنبید دسر آب میشه و شکلش از بین میره بنابراین در زمان مهمونی میتونید این دسر را داخل لیوانهای پایه دار درست کنید و به صورت تک نفره سرو کنید.
من تمام مواد را نصف کردم و این قالب 6 تایی و یک قالب دونفره بهم دسر داد یعنی برای 8 نفر دسر درست کردم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...