۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

بیسکویتهای رنگی


این بیسکویتهای رنگی کوچولو خیلی راحت درست میشن فقط اول باید خمیر بیسکویت را با دستوری که قبلا گذاشتم یا هر دستوری که خودتون دارید درست کنید بعد به رنگهای مختلف خمیر را رنگ کنید و بگذارید داخل یخچال به مدت یکساعت بمونه تو این مدل بیسکویت خمیر هر چه سردتر باشه کار کردن باهاش ساده تر میشه برای رنگ قهوه ای هم دو راه دارید یا از رنگ قهوه ای استفاده کنید یا از رسپی کوکی کاکائویی استفاده کنید.


برای مدل بیسکویت سه لایه ابتدا یکی از خمیرها را با وردنه باز کنید و کنار بگذارید بعد خمیر قهوه ای را باز کنید سعی کنید ضخامت و ابعاد یکی باشه بعد خمیر دوم را روی لایه اول بگذارید و بعد لایه سوم را و با پیتزا بر به شکل مستطیل ببرید و دور خمیر را با کاغذ روغنی بپوشونید و بگذارید نیم ساعت داخل فریزر بمونه و برای مدل دایره ابتدا خمیری که میخواهید وسط قرار بگیره را کمی رول کنید و وسط خمیر اصلی بگذارید و به کمک کاغذ روغنی رول کنید و اضافه خمیر را با پیتزا بر ببرید یعنی خمیر اصلی باید فقط یکبار به دور خمیر وسطی رول بشه.


بعد از اینکه خمیرها داخل فریزر سفت شد باید برش بزنید سعی کنید برای بیسکویتهای گرد ضخامتشون 6-7 میلیمتر باشه و بیسکویتهای سه رنگ هم میتونید همین ضخامت برش بدید که در این حالت زمان پختشون کمتر میشه حدود 8-10 دقیقه و یا اینکه میتونید برش مربع بدید که زمان پخت طولانی تر میشه حدود 18 دقیقه برای من طول کشید و باید مرتب فر را چک کنید چون بیسکویتها رنگ شدند ممکنه رنگشون با مدت زمان پخت بیشتر تغییر کنه پس بهتره برش نازک بزنید و زودتر از فر دربیارید.

همینطور که تو تصویر میبینید برشهای من مربع هستند که شما میتونید هر مربع را 3 یا 4 برش دیگه بدید که زمان پخت کمتری هم نیاز داره . زمانی که برشهای گرد را میزنید اگه دیدید زیاد فرم دایره نداره با دستتون بهش فرم بدید. 


بعد از اینکه داخل سینی فر چیدید دومرتبه بگذارید یه 7-8 دقیقه داخل فر بمونه که زمان پخت کمتر تغییر فرم بده. درجه حرارت هم طبق معمول 180 درجه سانتیگراد یا 356 درجه فارنهایت وزمان پخت هم که بسته به ضخامت بیسکویت فرق داره.






۲ نظر:

  1. Mishe az margarin dar in biskoit estefade kard??

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله میتونید استفاده کنید ولی با کره خیلی خوش طعم تر میشه

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...