۱۳۹۳ فروردین ۵, سه‌شنبه

فراستینگ یا آیسینگ جهت تزئین روی کیک


کرمی که برای تزئین روی کیکها استفاده میشه نامهای مختلفی داره در لغت فرانسوی ( گِلَسَژ Glacage) و درآمریکا به نام فراستینگ ( Frosting ) و در حالت کلی به نام آیسینگ (Icing) نامیده میشه که اصولا با شکر و کمی آب یا شیر درست میشه و ممکنه ترکیباتی مثل کره ؛ پنیر خامه ای؛ سفیده تخم مرغ یا طعم دهنده های مختلف به آن اضافه شده باشه و این با خامه ایرانی کاملا متفاوته.
اصولا افراد طعم آیسینگ تنها که با شکر و شیر یا آب باشه رو دوست ندارند ( داخل پرانتز بگم که ما ایرانیها دوست نداریم چون دنبال طعم همون خامه اصیل خودمون هستیم که از بچگی باهاش آشنا شدیم ولی اینجا ملت خیلی دوست دارند... ) من مدلهای مختلف را تا حالا امتحان کردم و شاید چند مدل دستورش را اینجا نوشتم ولی به نظرم این دستور خیلی به طعم خامه ما شبیه تره و کار کردن باهاش برای تزئین کیک با قیف و ماسوره خیلی راحته و از همه مهمتر اینکه چون پایه اون کره هست در یک محیط مرطوب دوام خیلی خوبی داره و به هیچ وجه آب نمیشه ولی توصیه میکنم داخل یخچال نگذارید یعنی اگر کیکی را خواستید با این آیسینگ تزئین کنید حتما در دمای محیط نگهدارید و همون روز حتی الامکان استفاده کنید چون داخل یخچال بره سفت میشه ولی طعم خیلی خوبی داره.
 
مواد لازم :
کره نرم           1 پیمانه
خاکه قند          1 و 3/4 پیمانه
خامه 35%       2 ق غ
وانیل مایع         1 ق چ
آب جوش          1/4 پیمانه

تفاوت این دستور با تمام آیسینگهای دیگه همین خامه و آب جوشی هست که استفاده میشه و باعث میشه یک آیسینگ روان و اسموتی داشته باشیم و برای همین نمیتونم بگم باترکریم چون با دستور باترکریم تفاوت داره.
 خامه 35% میتونه وایپینگ کرم یا همون خامه صبحانه پاکت صورتی معروف خودمون باشه فقط درصدش مهمه.
داخل کاسه همزن کره؛ خامه؛شکر و وانیل را ریخته و به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا حالت موس و همگن پیدا کنه بعد آب جوش را اضافه کنید؛ ابتدا 1 ق غ اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه همزده و بعد قاشق بعدی را اضافه کنید.
و داخل قیف ریخته و کیک را تزئین کنید.
از این مقدار برای تزئین حدود 20 عدد مینی کاپ کیک استفاده کردم.
اگه خواستید به شکل گل رز تزئین کنید که دو رنگ باشه اول 1/3 از آیسینگ را رنگ کنید و داخل قیف بریزید و دو طرف قیف را با دست فشار بدید که تمام دیواره های قیف آیسینگ رنگی بشه و بعد در وسط قیف آیسینگ سفید را بریزید وبا ماسوره شماره 2D ستاره ای ویلتون شکوفه بزنید من این ماسوره را نداشتم برای همین نتونستم شکل رز واقعی در بیارم.
میتونید از این ویدئو برای تزئین به شکل گل رز کمک بگیرید. 





۱ نظر:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...