۱۳۹۳ مهر ۲۹, سه‌شنبه

خوشمزه ترین کیک شکلاتی


من آدمی نیستم که الکی از چیزی تعریف کنم ولی وقتی بگم یه کیکی خوشمزه هست یعنی میتونه بهترین و خوشمزه ترین کیک دنیا باشه ؛ در ضمن میونه ای با کیک شکلاتی ندارم ولی این کیک اینقدر خوشمزه بود که به تنهایی همشو خوردم :)))
پس به جرات میتونم بگم خوشزه ترین کیک شکلاتی بود که توعمرم خوردم ؛ خداییش از قیافش معلومه ؛ با آدم حرف میزنه
بافت کیک شکلاتی نباید خشک باشه باید کمی مرطوب باشه اما زیادی خیس و مرطوب هم خوب نیست ؛ این کیک در عین خیس بودن بافت کیک هم داره و با باترکریم شکلاتی طعم بی نظیری پیدا میکنه.

مواد لازم :
آرد           1 و 3/4 پیمانه یا 225 گرم
شکر         2 پیمانه یا 400 گرم
پودر کاکائو    3/4 پیمانه یا 88.5 گرم ( پودر کاکائو تلخ ) دقت کنید شیرین نباشه
جوش شیرین   2 ق چ
بیکینگ پودر   1 ق چ
نمک              1 ق چ ( kosher salt) و اگر (Tables salt) استفاده کردید نمک دانه ریز معمولی 1/2 ق چ
باتر میلک       1 پیمانه رسپی را اینجا ببینید
روغن مایع      1/2 پیمانه
تخم مرغ        2 عدد بزرگ
وانیل             2 ق چ
قهوه تازه داغ       1 پیمانه ( من Decaf  استفاده کردم)

فر را با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت روشن کنید.
دو عدد قالب گرد 8 اینچی یا 20 سانتیمتری را کاغذ مخصوص شیرینی پزی بندازید. کف قالب را با کره چرب کنید و کاغذ را روی اون بندازید.
میتونید قالب 9 اینچی یا 23 سانتیمتری هم استفاده کنید ولی ارتفاع کیک کمتر میشه با قالب 8 اینچی میتونید کیک را 4 لایه برش بزنید ولی من ترجیح دادم کیک دو لایه باشه و بیشتر مزه کیک را حس کنم تا فیلینگ.
آرد + شکر + پودرکاکائو + بیکینگ پودر + جوش شیرین + نمک را 3 بار الک کنید.
مزه کیک بستگی داره به طعم و کیفیت پودر کاکائو پس حتما نوع خوبش رو استفاده کنید. 
در ظرفی باتر میلک + روغن + تخم مرغ + وانیل را بزنید تا مواد مخلوط بشه و بعد با سرعت کم همزن مواد خشک را به مایع اضافه کنید و در آخر قهوه را اضافه کنید.
برای درست کردن باترمیلک کافیه 1 ق غ آب لیموترش تازه را به یک پیمانه شیر اضافه کنید و یه ربع صبر کنید ؛ میتونید به لینکی که در بالا دادم رجوع کنید.
قهوه را داخل دستگاه قهوه جوش درست کنید و بعد به مواد اضافه کنید ؛ طعم قهوه هم در طعم کیک تاثیر داره ؛ دقت کنید منظور قهوه ساده هست که نه شیر نه شکر نه هیچ دیگه بهش اضافه نشده.
مایه کیک یه مقداری شل هست پس بریزید داخل یک پارچ که راحت تر بتونید به قالب منتقل کنید.
مایه را بین دو قالب تقسیم کنید و کیک را به مدت 40 دقیقه یا تا زمانیکه تستر تمیز بالا بیاد بپزید.
بعد از پخت بگذارید کیک نیم ساعت داخل قالب بمونه و بعد روی رک بگذارید تا خنک بشه.


رویه کیک را با چاقو اره ای مخصوص نون ببرید تا سطحش صاف بشه و باتر کریم را بین دو لایه بزنید و بعد روی کیک را هم باترکریم بزنید.
میتونید بگذارید داخل بخچال خنک بشه به مدت نیم ساعت و دوباره لایه بعدی باترکریم را بکشید که کاملا کیک صاف در بیاد یا مثل من با پشت قاشق بهش شکل بدید و روش چند تا شکوفه بزنید و شکلات رنده شده بریزید. کیک را بگذارید یک ساعت داخل یخچال تا کمی خودش رو بگیره و مزه باترکریم به خوردش بره.

برای تهیه باترکریم به لینک زیر رجوع کنید :
باترکریم شکلاتی Chocolate Buttercream Frosting


میتونید در عکس زیر ببینید که بعد از ماندن کیک به مدت یکساعت داخل یخچال برشها تمیزتر در میاد.


منبع رسپی

۸ نظر:

  1. Mamnoon az recipe khoobet. Dastetoon dard nakone. Hatman emtehanesh mikonam :)

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خواهش میکنم.امیدوارم امتحان کنید و دوست داشته باشید.

      حذف
  2. man in cake ro vase tavalode dokhtaram dorost kardam alieeeee bood merci

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تولد دختر خوشگلت هم مبارک باشه آذین جان ؛ نوش جونتون خوشحال شدم خوشت اومده ؛ اگر دوست داشتی میتونی عکسش رو برام بفرستی که تو پیج فیسبوک به نام خودتون شیر کنم .

      حذف
  3. سلام من تازه با صفحه تون اشنا شدم واز این بابت خیلی خوشحالم کیکتون عالی بود درست کردم همه مهمون هام خوششون امد ودستورشو گرفتن فقط میتونم بگم عالی بود عکسش تو صفحه فیس بوکتون میفرستم البته باتر کریمم مث شما قهوهای نشده چون کاکائو کم اوردم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام نگار جان ؛ خوش اومدی به اینجا ؛ خوشحالم که از طمع کیک خوشت اومده و ممنون برای اینکه کامنت گذاشتی و بهم گفتی . منتظر عکست هستم .
      رنگ باترکریم هم بستگی به نوع پودرکاکائو داره ممکنه کمرنگتر و روشنتر بشه و خیلی هم مهم نیست.

      حذف
  4. درست کردم خیلی خوشمزه و عالی بود،میشه یه کرم خامه ای سفید خوشمزه هم برای کیک اسفنجی بذارید ممنون

    پاسخحذف
  5. درست کردم خیلی عالی بود،میشه دستور کرم خامه ای سفید رنگ هم برای کیک اسفنجی بذارید

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...