۱۳۹۳ آبان ۱۴, چهارشنبه

بستنی انار


بستنی هر نوع و طعمی باشه خوشمزست ولی وقتی پای انار میاد وسط یه چیزی دیگه ست.
رنگ صورتی ، مزه و طعم خوب و یاقوتهای قرمز رنگ انار یه بستنی خیلی خاص برای روزهای خاص درست میکنه.
این بستنی خیلی ساده هست و نیاز به دستگاه بستنی ساز نداره فقط آب انار ؛ پودرشکر و خامه

مواد لازم :
انار      3 عدد
آب لیموترش   1 عدد
پودر شکر      175 گرم
ویپینگ کرم       500 میلی لیتر

اناری که انتخاب میکنید هرچی رنگ دونه هاش تیره تر باشه بستنی خوشرنگ تر میشه و صورتی تر ؛ برای آب انار نیاز به 3/4 پیمانه یا 175 میلی لیتر آب انار هست که میتونید دو عدد از انارها را آب بگیرید و انار سوم را فقط دون کنید و برای تزئین روی بستنی نگهدارید. از آب انار صنعتی با مارک POM هم میتونید استفاده کنید.


برای گرفتن آب انار؛ ابتدا انارها را دون کنید و بعد داخل بلندر یا فودپروسسر؛ غذاساز بریزید و دکمه پالس را بزنید. حدود 1/5 تا 2 دقیقه کافیه که فقط چند بار پالس بزنید نمیخواهیم هسته های انار له وخورد بشه. داخل یک کاسه،صافی کوچیک بگذارید و انارهای آبگرفته را صاف کنید و تفاله را دور بریزید.
آب لیمو ترش را به آب انار اضافه کنید و بعد پودر شکر یا خاکه قند را به آب انار اضافه کنید و هم بزنید تا کامل خاکه قند حل بشه.
چون ممکنه بعضی انارها خیلی خیلی ترش باشه پس قبلش حتما بچشید که در اینصورت از میزان آب لیمو ترش کمتری استفاده کنید؛ اناری که من استفاده کردم خیلی رنگ تیره نداشت ولی طعمش شیرین و ملس بود و خیلی ترش نبود و از لیمو زرد رنگ استفاده کردم ؛ دقت کنید که لیموهای سبز ترش تر هستند.


بعد از اینکه آب انار و لیمو و خاکه قند را مخلوط کردید؛ خامه را اضافه کنید و با همزن بزنید تا به مرحله سافت پیک برسید و خامه فرم بگیره و اگه ظرف را وارونه کردید از ظرف برنگرده ؛ وقتی خامه میزنید جایی میرسید که اگر پره های همزن را داخل خامه بزنید میبینید خامه به نوک پره اویزون میشه و اگه همزن را تکون بدید خامه نوک پره کمی خم میشه این مرحله سافت پیک هست و اگر ادامه بدید به مرحله استیف پیک میرسید که خامه نوک تیز سر پره های همزن ظاهر میشه برای این بستنی رسیدن تا مرحله سافت پیک کافیه نیاز نیست ادامه بدید.
نکته دیگر اینکه باید از خامه با درصد چربی 35 درصد یا بالاتر استفاده کنید و با خامه صبحانه ایران معروف به پاکت صورتی شخصا تجربه ندارم چون خامه های اینجا ویپینگ کرم هست که خیلی مایع شل و روانی هست و به محض اینکه بزنید خامه فرم میگیره؛ توصیه میکنم اگه از خامه صبحانه استفاده میکنید حتما قبلش پره های همزن و ظرفتون را داخل فریزر بگذارید و در محیط سرد اینکارو انجام بدید. خامه فرم گرفته قنادی هم توصیه نمیشه چون خودش از قبل شیرین شده.
بعد از اینکه خامه فرم گرفت مواد را داخل یه ظرف درب دار بریزید و به مدت 4 ساعت یا یک شب تا صبح فریز کنید و زمان سرو دونه های انار که جدا گذاشته بودید را لابلای اسکوپهای بستنی بدید و با چند برگ کوچیک نعناع تزئین کنید.

۲ نظر:

  1. چقدر شیک و عالی
    اتفاقا من انار خریدم خیلی خیلی قرمزه و از اونجایی که بستنی توی خونه ی ما خیلی طرفدار داره حتما باید اینو درست کنم .
    راستی ظرفهای بستنی خوريتون هم خیلی قشنگن

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرسی عزیزم چشمهاتون قشنگ میبینه این ظرفها قدیمه فقط همین دو تا رو دارم :(((
      امیدوارم درست کنی و دوست داشته باشی

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...