۱۳۹۲ بهمن ۲۹, سه‌شنبه

مینی پنکیک با سالمون دودی


یه پیش غذای فوق العاده شیک؛ خوشمزه و راحت برای درست کردن.
هر کسی سالمون دودی را خورده باشه میدونه که چه طعمی داره و با ترکیب این پنکیکها و پنیر خامه ای چند برابر خوشمزه تر میشه. روش درست کردنش خیلی ساده هست اول مینی پنکیکها را درست میکنید روش پنیر خامه ای میمالید و ماهی را روش میچینید.
مواد لازم برای تهیه مینی پنکیک :
تخم مرغ                         2 عدد
شیر                               125 میلی لیتر
روغن زیتون                    1 ق غ
آرد                                1 پیمانه
بیکینگ پودر                   1 ق چ
نمک                             1 تا 2 پنسه (پنسه : مقدار موادی  که بین انگشت شست و اشاره جا میگیره)
روغن جهت سرخ کردن     2 ق غ

مواد لازم جهت رویه پینکیک:
پنیر خامه ای با طعم سالمون دودی        1 بسته
رنده پوست لیمو ترش                        1 ق غ
chives یا پیاز کوهی                        1 ق غ
سالمون دودی                                  1 بسته 170 گرم

یه توضیحی در مورد chives بدم که در فارسی پیاز کوهی گفته میشه که از برگ اون در آشپزی بدلیل طعم ملایمتری که نسبت به سیر و پیاز داره بیشتر استفاده میشه که جایگزین آن میتونید از تره یا پیازچه استفاده کنید.

داخل ظرفی تخم مرغها را با چنگال بزنید و بعد شیر و روغن را اضافه کنید و در ظرفی جداگانه آرد و نمک و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و وسط ظرف را گود کنید و مایع تخم مرغ را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد همگن بشه.
داخل تابه مخصوص پنکیک یا تابه معمولی را چرب کنید؛ کمی روغن بریزید و برای هر مینی پنکیک هر بار به اندازه 2 ق غ از مایه داخل تابه بریزید و صبر کنید تا روی سطحش کوچکترین سوراخ حباب درست بشه و بعد پنکیک را برگردونید و طرف دیگر را به مدت 1 دقیقه دیگر بپزید. بگذارید خنک بشه.


در ظرفی رنده پوست لیمو و chives خُرد شده را با پنیر خامه ای مخلوط کنید و روی پنکیکها بمالید و چند برش سالمون دودی را روش بچینید.
با این مقدارمواد حدود 10 تا مینی پنکیک میتونید درست کنید و مقدار پنیرخامه ای که روی نون میمالید بسته به ذائقه خودتون میتونید کم و زیادش کنید. 
این پیش غذا کمی سنگینه و پیشنهاد میکنم برای هر نفر یکعدد مینی پنکیک در نظر بگیرید. 
طعم سالمون دودی کمی کمی و باز هم کمی شبیه کالباس دودی میمونه پس اگه ماهی سالمون دودی گیر نیاوردید کلا غذا را تغییر بدید و با پنیرخامه ای معمولی و برشهای کالباس این پیش غذا را درست کنید چون ظاهر شیکی داره و برای مهمونی ایده خوبی میتونه باشه.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...