۱۳۹۲ بهمن ۲۴, پنجشنبه

بیسکویت با تزئین شکر رنگی


یکی از ساده ترین تزئینها روی بیسکویت همین شکر رنگیها هستند که یه جلوه خاصی به بیسکویت میدهند.
من چون نمیخواستم طعم بیسکویت خیلی شیرین بشه فقط لبه های بیسکویت را شکری کردم و روی سطح چند تا بیسکویت کوچولوها را ...
شکر رنگی را میتونید آماده بخرید یا اینکه خودتون درست کنید. هر مقدار شکر میخواهید داخل کیسه زیپ بگ بریزید و چند قطره رنگ خوراکی روش بریزید و حسابی مخلوطش کنید و بعد هم بگذارید خشک بشه. قبلا دستور تهیه اش را گذاشته بودم میتونید به این لینک طرز تهیه شکر رنگی در خانه هم مراجعه کنید، سعی کنید شکری که انتخاب میکنید حتما دانه درشت باشه.

مواد لازم :
کره              1 پیمانه
شکر            1 پیمانه
وانیل            1 ق چ
تخم مرغ       1 عدد
آرد              2 و 1/4 پیمانه
نمک            1/4 ق چ
پودر مرنگ   2 ق چ
شکر رنگی

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید.
کره را به همراه شکر و وانیل با سرعت متوسط همزن بزنید تا مواد کامل مخلوط بشه و رنگش کمرنگ شه و یه بافت پفکی پیدا کنه، تخم مرغ را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
در ظرفی دیگر آرد و نمک را مخلوط کنید و الک کنید و آرام آرام به مواد اضافه کنید.
خمیر زمانی اماده شده که خیلی سفت نباشه و به دست هم نچسبه ؛ آرد را کامل اضافه نکنید ممکنه آردی که شما استفاده میکنید و یا جایی که زندگی میکنید رطوبت هوا فرق داشته باشه پس کم کم اضافه کنید تا یه خمیر نرم و خوب داشته باشید. میتونید برای امتحان از چنگال استفاده کنید؛ وقتی داخل خمیر زدید و جای پره های چنگال موند این خمیر اماده شده و دیگه نیازی به آرد اضافی نیست.
خمیر را به شکل دیسک گرد کنید و داخل کیسه پلاستیک به مدت 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید.
من اصولا خمیر را شب درست میکنم و میگذارم یه شب تا صبح بمونه و روز بعد بیسکویت را درست میکنم چون قالب زدن خمیر سرد خیلی راحت تره و کیفیت کار میره بالا ( این تجربه من بود )
در یه سطح آرد پاشی شده خمیر را به ضخامت 6-7 میلیمتر باز کنید و قالب بزنید و داخل سینی فر که کاغذ روغنی گذاشتید بچینید و به مدت 10-12 دقیقه تا زمانیکه کف بیسکویتها طلایی بشه بپزید.



بگذارید بیسکویتها خنک بشه. داخل ظرفی پودر مرنگ را به 2 ق غ آب مخلوط کنید و با قلموی تمیز که مخصوص اینکار خریدید دور تا دور همون لبه های بیسکویت را مرنگی کنید و روش شکر بپاشید.
برای اون مدلی که قلب وسط بیسکویت شکری شده، یه قالب قلب کوچیک مخصوص شیرینی نخودچی را بعنوان الگو وسط بیسکویت بگذارید و داخلش را با قلمو مایع مرنگ بزنید و شکر را داخلش بپاشید و بعد قالب را بردارید.



0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...