۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

کیک پرتقال خونی



این کیک داخل قالب نون انگلیسی یا لوف درست میشه و بسیار بسیار خوشمزه و با عطر و طعم پرتقال و یک برش کوچیکش برای صبحانه عالیه.
مواد لازم کیک را در 4 قسمت جدا مینویسم.

مواد لازم برای کیک :
آرد کیک                                3/4 پیمانه ( برای جایگزین آرد کیک به این لینک مراجعه کنید)
آرد همه کاره                           3/4 پیمانه ( 140 گرم) یا همان آرد معمولی
بیکینگ پودر                          1 ق چ
جوش شیرین                           1/4 ق چ
نمک                                     1/2 ق چ
شکر                                     1 پیمانه + 2 ق غ
تخم مرغ                                4 عدد سایز بزرگ
رنده پوست پرتقال خونی            2 ق غ
آب پرتقال                              2 ق غ
کره ذوب شده و خنک شده         1 پیمانه ( 16 ق غ )
خامه ترش                             1/4 پیمانه ( sour cream)
وانیل                                    1 ق چ

مواد لازم جهت شربت :
شکر                                   3 ق غ
آب پرتقال                             3 ق غ

مواد لازم جهت گلیز روی کیک :
خاکه قند                               1 پیمانه
آب پرتقال                             2-3 ق غ

مواد لازم جهت پرتقال شکلاتی : 
پرتقال خونی                          1 عدد
شکر                                   1/2 پیمانه
آب                                     1/2 پیمانه

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت روشن کنید.
قالب لوف 5*9 اینچ را چرب کنید.
در کاسه ای آرد+ بیکینگ پودر+ جوش شیرین+ نمک را مخلوط کرده و الک کنید.
در ظرف میکسر شکر و تخم مرغ و رنده پوست پرتقال و آب پرتقال را با سرعت متوسط بزنید تا مواد کاملا مخلوط بشه و بعد کره ذوب شده را افزوده و بعد نیمی از مواد خشک را اضافه کنید تا مواد مخلوط بشه خیلی هم نزنید و بعد خامه ترش و وانیل و در آخر نیمه دیگر مواد خشک را افزوده.

 
 

مایه کیک را داخل قالب کیک بریزید و به ابتدا به مدت 20 دقیقه با درجه حرارت 350 درجه فارنهایت بپزید و بعد از 20 دقیقه دمای فر را تا 325 درجه کم کنید و قالب را بچرخانید یعنی جهتش را در فر عوض کنید و به مدت 30 تا 35 دقیقه دیگر پخته و بعد از پخت بگذارید 15-20 دقیقه کیک خنک شود.
کیک را روی رک سیمی بگذارید و داخل یه سینی فر مستطیل بزرگ را کاغذ روغنی بکشید و رک سیمی را داخل سینی بگذارید تا زمانیکه میخواهید شربت را روی کیک بدید زیاد کثیف کاری نکنید.
برای شربت پرتقال، شکر و آب پرتقال را داخل شیرجوش بریزید روی شعله ملایم بگذارید تا شکر حل شود. سطح کیک را با سیخ چوبی سوراخ سوراخ کنید و بعد شربت را روی کیک بدید.
وقتی کیک کاملا خنک شد رویه کیک را درست کنید؛ خاکه قند را با آب پرتقال مخلوط کنید و هم بزنید تا کاملا اسموتی و روون بشه. کم و زیاد بودن غلظت را میتونید با اضافه کردن آب پرتقال کم و زیاد کنید. بعد بریزید روی کیک

برای درست کردن پرتقال شکلاتی : پرتقال را بشورید و خشک کنید و با رنده مخصوص یا چاقوی تیز خیلی نازک برش بزنید و هسته های آن را جدا کنید. شکر و آب را داخل یک شیرجوش یا قابلمه بریزید. برشهای پرتقال هر کدام جدا باید با سطح شربت تماس داشته باشه و رویهم نباشند بنابراین یک ظرف بزرگ انتخاب کنید.
قابلمه را روی شعله متوسط رو به بالا بگذارید تا شکر کاملا حل شود و بعد پرتقالها را اضافه کنید و شعله را کم کنید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد و در این مدت یکبار پرتقالها را برگردانید تا هر دو طرفش شکلاتی بشه؛ و بعد روی کیک بچینید.
این کیک داخل یخچال بره خوشمزه تر میشه و میتونید کیک را به تنهایی سرو کنید من برای اینکه شکل قشنگتری بگیره رویه گلیز را درست کردم که شکلات پرتقالی جلوه بیشتری پیدا کنه و چون با هر برش کیک مقدار کمی از این رویه را میخورید خیلی شیرین مزه نیست و شربتی که روی کیک میدید یه طعم تازگی پرتقال را به کیک اضافه میکنه و نکته آخر اینکه به جای خامه ترش برای دوستانی که در ایران هستند میتونید از ماست استفاده کنید ولی ماست هرچه خامه ای تر و سفت تر باشه بهتره پس حتما به مدت نیم ساعت ماست را داخل پارچه مخصوص پنیر بریزید تا آب اضافیش گرفته بشه.





0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...