۱۳۹۲ اسفند ۸, پنجشنبه

شکلات آجیلی


یک شکلات بسیار شیک و مجلسی و مناسب برای نوروز و یلدا
مواد لازم :
شکلات دلخواه (شیری؛سیاه؛سفید)            150 گرم
مغزهای مختلف از هر کدام                     20 گرم

مغزهایی که میتونید استفاده کنید بادام، فندق، پسته ( خام) ، کشمش، مغز تخمه و ... تمام مغزها بهتره خام باشه
و کندی پرتقال که این مورد را پیشنهاد میکنم حتما حتما استفاده کنید چون غیر از رنگ و جلوه خاص خودش؛ طعم بی نظیری به شکلات میده. 
ابتدا شکلات را تمپر میکنید که دو روش برای تمپر کردن شکلات قبلا توضیح دادم میتونید به لینکهای زیر مراجعه کنید:

به یکی از دو روش فوق شکلات را تمپر کنید، بعد داخل کیسه زیپ بگ یا قیف بریزید و داخل سینی که قبلا کاغذ روغنی گذاشتید؛ به شکل دایره شکلات را بریزید کف سینی، اگر از قیف و ماسوره استفاده کنید دایره ها تمیز تر و شکیلتر میشه برای ماسوره هم درشت ترین ماسوره سر گرد شماره 12 ویلتون هست.
بعد بگذارید یکی دو دقیقه تا شکلات کمی خودش را بگیرد و بعد مغزها را روش بچینید و آهسته با نوک انگشت کمی فشار بدید تا اندکی داخل شکلات فرو رود و بگذارید به مدت نیم ساعت داخل یخچال یا دمای محیط تا شکلات سفت شود و بعد از کاغذ روغنی جدا کنید.

 

مواد لازم برای درست کردن کندی پرتقال :
پرتقال         3 عدد بزرگ
شکر          250 گرم
آب             500 سی سی

برای این شکلاتها من از یکعدد پرتقال استفاده کردم و مابقی را داخل شکلات آب شده زدم و بعنوان شکلات استفاده کردم.
معمولا برای کندی پرتقال برشهای بزرگتر حدود 5 *1 سانتیمتر میزنند ولی برای این شکلات برشها کوتاهتر باشه قشنگتر میشه.
پرتقال را با برس بشورید و خشک کنید و چهار قاچ کنید و گوشت اون را دربیارید و لایه کلفت سفید زیر پوست پرتقال را هم تا جایی که ممکن است بگیرید.
پرتقالها را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بریزید و بگذارید آب به جوش بیاد و به مدت 5 دقیقه بجوشد و بعد آب را خالی کنید و 2 بار دیگر اینکارو تکرار کنید و بعد با قیچی به اندازه 2.5 *1 برش بزنید.
شربت را با مخلوط کردن آب و شکر داخل قابلمه یا شیرجوش آماده کنید و بگذارید با شعله بالا تا شکر کاملا حل شود و بعد شعله را کم کنید و پرتقالها را اضافه کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه آرام بجوشد و بعد قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید خنک بشه و مجددا تکرار کنید و در آخر آبکش کنید و بگذارید روی رک سیمی یا کاغذ روغنی تا کاملا شربت اضافیش جدا بشه.




۴ نظر:

  1. چقدرخوشکلند این شکلاتها! آدم دلش نمیاد بخودرشون! دستتون درد نکنه.بابت آموزشتون هم ممنون.خیلی لطف کردید. انشاله همیشه شاد و سلامت باشید و مشغول درست کردن چیزای خوشمزه! :-)

    پاسخحذف
  2. سلام
    ببخشید این دستورای آشپزی واسه خودتونه؟ یا از سایتهای دیگه ست؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. کسی که وبلاگ می نویسه اصولا خودش همه کارهاشو انجام میده و از جایی کپی نمیکنه اگه بیوگرافی رو میخوندید این سوال رو نمی پرسیدید.

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...