۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

هنگامی که در سرزمینی سواد بمیرد، کپی‌رایت پادشاه خواهد شد.



تا زمانی که زحمت و نتیجه دیگران را به سرقت ببرند، نمی‌توان به آینده کشور امیدی در ذهن بپرورانیم.

خواننده عزیز این وبلاگ 
یک سوال می پرسم و می خواهم تا انتهای متن به دنبال جواب آن در خاطرات خود باشید. سوال اینست: "آخرین باری که حق شما را خوردند کی بود؟"
مشخصاً می دانید که سرقت ایرادی ندارد، زمانی که شما در مسند قدرت باشید. متن خویش را با واژه‌ی سرقت آغاز کرده‌ام چرا که به یقین باور دارم، آنچه در دنیای امروز و متاسفانه در کشور ما مد روز محسوب میشود، سرقت به روشی است که آب از آب تکان نخورده و هر که بی سر و صداتر سرقت کند، نزد عامه‌ی مردم محبوب تر و هر آنکه در احقاق حق خویش مصمم تر، در چشم همنوعان ذلیل تر.

و اما دلیل نوشتن این مطلب؛ سرقتها ؛ دزدیها .......... شما کلمه ی دیگری سراغ دارید ؟؟ !!!!  

معرفی سرقتهایی که توسط سایتهای مختلف از تمامی مطالب این وبلاگ انجام می گیره و هیچ کجا دیده نمیشه ؛ واقعا نمیفهمم هدفتون از زدن سایت چیه ؟؟ وقتی هیچ هنری از خودتان ندارید . با شما هستم مدیر نامحترم سایت بیتوته بیتوته سایتی که در سرچ اول گوگل هستی ؛ سایتی که منبع درآمدت تبلیغهایی است که میگیری و با دسترنج دیگران برای خودت مخاطب جذب میکنی و همینطور سایت آشپزیهاآشپزیها که خودت رو مرجع سایت آشپزی ایران میدونی ؛ درآمدی که از این راه بدست میاری بنظرت حلال است ؟؟؟


بی‌ مهابا عرض می‌کنم، نه از جانب شخص خودم، بلکه از طرف مردمی که برایشان مهم است تلاش و نتیجه زحمتشان به دست عده‌ای دیگر، خواسته و ناخواسته تحریف و در نهایت عرضه شود:
هرگونه سوء استفاده و عدم رعایت حقوق مالکان و کاربران از سوی هرگونه نهاد سیاسی و اجتماعی محکوم و غیر انسانی است و اینجانبـــان تا احقاق کامل حق خود مبنی بر رعایت حق بازنشر مطالب مذکور، گامی به عقب بر نمی‌داریم.
نمونه هایی از این سرقتها :


و تعدادی دیگر ؛ خسته نباشید.
 قضاوت بر عهده شما خواننده این وبلاگ ، چکار باید کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حال شاید نزد خود این چنین فکر کنید که چند عکس و دستور چه ارزش مادی و حتی معنوی دارد و پاسخ این است: "هیچ!"
نه مادی و نه معنوی
نه برای من ، نه شما که می خوانید، نه آنکه سرقت کرده ( البته بجز سایتهایی که با درآمد تبلیغاتی دارند)، نه آنکس که می خندد به این اوضاع و نه آن فرد که می گرید بر فردا.
پس دلیل چیست؟
شاید بتوان در یک عبارت آن را گنجاند:
"نشان دادن نقطه ضعفی که مدام از آن گل می‌خوریم."
نقطه ضعف ما فرهنگ ماست؛ نقطه ضعف ما تصور فرهنگ ایده‌آل ماست. نقطه ضعف ما تصور اینست که ما فرهنگ ایده‌آل داریم چرا که زمانی داشته‌ایم اما در گذشته و دائماً به آن تمسک جسته و چنگ می‌زنیم و از آن بالا می‌رویم و تنها زمانی که به نوک قله "فرهنگ‌مان" رسیدیم و نیم نگاهی به زیر پایمان بیاندازیم، آنجاست که متوجه خواهیم شد که آنچه گام می نهادیم رویشان، پله و سکو نبودند، انسان بودند.
نقطه ضعف ما نقطه نیست، حفره است؛ حفره‌ای که مانند سیاه‌چاله ما را به درون خود میکشد و می بلعد و صد البته که سیاه است چرا که هر لکه ننگی برای ماندگاری محکوم است به اثر گذاری.

باشد که رستگار شویم.


۱۳ نظر:

  1. فقط سکوت می کنم....😞

    پاسخحذف
  2. فقط سکوت می کنم....

    پاسخحذف
  3. خیلی متاسفم سالومه جوون
    تازه متوجه شدم که مجله چار دیواری روزنامه جام جم بیشتر از 1 سال هست که توسط خانمی!! به اسم "عرب " به چاپ میرسه ( البته کارمند چاردیواری هستن )

    سه چهار باری زنگ زدم تذکر دادم در مملکت دزدان کی به کیه... یکبار دوبار .. صدبار ________

    متاسفم.

    پاسخحذف
  4. واقعا جای تاسفه ، تازه تو مجلات داخل کشور هم دستور ها بدون اجازه به نام خودشون چاپ می شه سایت ها که جای خود دارند . سالومه جان لینک دستورهایی که گذاشتی رو بردار ، این طوری بیشتر معروف می شند و پول بیشتری با هر کلیک به جیبشون می ره . لیک دستور های دزدیده شده رو از وبلاگ خودت بذار .
    تازه کی می گه که حق معنوی نداره ؟! من که می دونم برای ایجاد هر کدوم از پست ها چقدر وقت و انرژی از آدم گرفته می شه .

    پاسخحذف
  5. واقعا متاسفم سالومه جون :( متاسفانه هیچ قانون کپی رایتی نیست هر چقدر هم سعی کنی جلو دزدیها رو بگیری ...دزدها کارشون رو بلدن متاسفانه

    پاسخحذف
  6. استفاده از هر مطلبی بدون رفرنس دزدی محسوب میشه . این موضوع تنها شامل استفاده از دستور غذایی نمیشه . خیلی از ادمين های پیج های اشپزی فيسبوکي با کمال اعتماد بنفس و خودشیفتگی مطالب در مورد مواد غذایی و خوراکی ها می نویسند مثل اینکه خودشون کشف کردند !!!!! قانون علمی نوشتن هر گونه مطلب ذکر رفرنس (منبع) در انتهاي هر پاراگراف هست و دادن لیست کامل رفرنس ها در پایان مطلب.
    طبق سیستم هاروارد که خیلی بحث پیچیده ای هست. در واقع بدون سیستم هاروارد رفرنس دادن مطلب هیج ارزشی نداره .
    حتی ترجمه هم باید طبق استاندار باشه .
    کلا صاحبان وب سایت های ایرانی هم که استاد کپی هستند . من به شخصه به وب سایت ایرانی از نظر علمی اطمینان ندارم و استفاده نمیکنم .
    واقعا باشد که رستگار شوند ...

    پاسخحذف
  7. سلام سالومه جان...واقعا جای تاسف داره...خیلی از این اتفاق ناراحت شدم...دوستان تو کامنتای بالا همین هارو گفتن....دقیقا نمیشه هیچ کاری کرد...چون وجدانی در میون نیست.....کاش یه کم انسانیت داشتن..کاش....

    پاسخحذف
  8. واقعا متاسفم و واقعا نقظه ضعف ما نقظه نیست ، حفره هست و به این آسونی هم پر نمیشه ..............

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...