۱۳۹۲ آذر ۱, جمعه

ژله هندونه


یه ژله ساده مناسب برای شب یلدا بدون هیچ حرف اضافی !!!!
قبلا ژله تو پوست پرتقال را توضیح داده بودم این ژله هم مثل همون میمونه با این تفاوت که توی پوست لیمو و در آخر برای هسته های هندونه از کنجد سیاه استفاده میکنیم.

مواد لازم :
ژله قرمز رنگ (هر طعمی که میپسندید آلبالو ،توت فرنگی ، هندونه، رزبری)         1 بسته
تعدادی لیموی سبز رنگ


لیمو ها را از سر دو نیم کرده و داخلش را با دست یا قاشق خالی کنید حواستون باشه پوست لیمو را سوراخ نکنید و اگر از لیموی پوست کلفت استفاده کنید بهتره چون هر چقدر لیمو نازکتر باشه حتی اگه یه مقدار کوچیک از پوستش باقی مونده باشه ژله را تلخ میکنه پس لیمو پوست کلفت انتخاب کنید که بدون نگرانی از سوراخ شدن پوستش بتونید داخلش را خالی کنید.
برای درست کردن ژله ابتدا پودر ژله را داخل یه لیوان آب جوش حل کنید بعد به مدت 1 دقیقه داخل ماکروفر بگذارید تا حبابها از بین بره و ژله شفاف بشه اگه اینکارو نکنید باید یه ربع صبر کنید تا کف اضافی روی ژله از بین بره و بعد نصف لیوان آب سرد اضافه کنید. روی جعبه نوشته 1 لیوان آب سرد ولی با نصف لیوان هم ژله زودتر میبنده هم سفت تر میشه چون بعد باید لیمو ها را نصف کنید بهتره ژله سفت تر باشه. بعد با قاشق داخل لیمو ها ریخته و بگذارید داخل یخچال تا ژله ببنده و بعد با چاقو هر نصفه لیمو را دوباره از وسط ببرید و روش را کنجد سیاه بپاشید.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...