۱۳۹۲ آبان ۲۴, جمعه

خوراک کدو


این خوراک قبل از اینکه غذای خوشمزه ای باشه برای من همراه با کلی خاطرات زیبای دوران خوابگاهه.
من به عشق کارتون بابا لنگ دراز و جودی ابوت همیشه دوست داشتم برم خوابگاه و با دوستام تو یه اطاق با هم زندگی کنیم. دوران شیرین و سختی بود ولی الان که اون روزها را مرور میکنم میبینم چقدر چیز یاد گرفتم. یکیش همین خوراک ساده و خوشمزست که از دوست شیرازیم یاد گرفتم که خدای ادویه و شربت و غذای سه سوته بود.همیشه هم حواسش بود که این غذا سرده و باید با چی خورده بشه که سردیمون نشه مثلا کدو حتما باید با فلفل زیاد خورده بشه.
مواد مورد نیاز برای این خوراک فقط کدو و گوجه فرنگی و پیاز هست.
کدو                3 عدد
پیاز                1 عدد
گوجه              2 عدد
شنبلیله خشک 
نمک و فلفل 


 کدوها را پوست بگیرید و مربعی خرد کنید پیاز را هم ریز خرد کنید.


 پیاز را سرخ کنید در حدی که نرم بشه نیازی نیست خیلی سرخ بشه و زردچوبه را یه تفت داخل پیاز بدید و کدو را اضافه کنید و بگذارید تا کدو نرم بشه ولی هر از گاهی هم بزنید که کدو به ته ظرف نچسبه بعد از اینکه کدو کمی نرم شد رب گوجه فرنگی را در گوشه ای از تابه سرخ کنید تا بوی خامی رب از بین بره و بعد با کدو مخلوط کنید.


بعد گوجه فرنگی پوست گرفته شده و خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید و بگذارید 5-6 دقیقه با کدوها بپزه و نمک و فلفل بزنید این خوراک تندش خوشمزه تر میشه بعد کمی شنبلیله خشک کف مال کنید و داخل خوراک بریزید و شعله گاز را خاموش کنید. تمام طعم و عطر این خوراک به شنبلیله خشکش هست ولی بعد از اینکه سبزی خشک را ریختید دیگه نگذارید بپزه و شنبلیله هم زیاد نریزید که غذا را تلخ میکنه.
اگر مزه کدو را زیاد دوست ندارید پیشنهاد میکنم این خوراک را  یه امتحانی کنید.

۳ نظر:

  1. اخ جون غذای گیاهییییییییییییییی عالیههههههه عزیزم
    ما اینو بدون شنبلیله درست میکنیم به جاش 1 دونه تخم مرغ میزنیم و با ماست وسیر و نون میخورم

    حتما باید اینو درست کنم چون فکر میکنم شنبلیله عطر و مزه فوقالعاده ای بهش میده


    دستت درد نکنه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. با تخم مرغ هم باید خوشمزه بشه منم دفعه دیگه با تخم مرغ درست میکنم . :))) ولی شنبلیله هم خوشمزش میکنه

      حذف
  2. عالی بود سالومه جان. کلا من از سایتت خیلی حال میکنم، فقط چرا حالته نیمه فیلتر داره سایتت؟

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...