۱۳۹۰ اسفند ۲۸, یکشنبه

تخم مرغ رنگی

سیب شود رویتان سرخ و سفید و قشنگ.
سبز شود جانتان سبز و بلند و کمند.
سیر شود کامتان، از کرم کردگار.
سکه شود کارتان، روزیتان برقرار.
ماهی عمرت بود، پر حرکت پر تلاش.
غم بشود سنجدی، رخت ببندد یواش.
پر ز حلاوت شود، چون سمنو زندگی.
غرق سعادت شود، شیوه این بندگی.

سال نو پیشاپیش مبارک

و اما قشنگترین رسم سفره هفت سین، رنگ کردن تخم مرغِ، که هر کس به سلیقه ای این اینکارو انجام میده. جدیدا هم تخم مرغ سفالی خیلی مد شده ولی من اعتقاد دارم تخم مرغ باید طبیعی باشه. برا همین همیشه خودم رنگش میکنم.
برای اینکار یکسری رنگ گواش نیاز داریم و چند تا تخم مرغ آبپز که راحت بتونید رنگش کنید. میتونید اول تخم مرغها را یه رنگ زمینه بزنید و بعد طرحتون را روش بکشید. یا مثل من روی تخم مرغ سفید طرح را بکشید. 
 
من طرحها را اول روی کاغذ کشیدم که برای شما هم اینجا میگذارم. کشیدنش خیلی راحته ولی اگه براتون سخته و نقاشیتون خوب نیست یک راه تقلب اینه که برگه کاغذتون را روی صفحه مانیتور بگذارید و برای اینکه به سایز موردنظرتون برسید زوم آوت و زوم این کنید و طرحتون را با مداد دورکشی کنید. فقط خیلی روی صفحه کامپیوترتون فشار نیارید. 


ولی جای سخت کار منتقل کردنش روی تخم مرغ که دیگه راه تقلب نداره. فقط با مداد کمرنگ طرح را روی تخم مرغ بکشید.و شروع کنید به رنگ کردن. برای اینکه تخم مرغ جلوه قشنگتری پیدا کنه حتما دو رنگ نقره ای و طلایی هم داشته باشید.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...