۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

شیرینی گلهای بهاری

این شیرینی های رنگی که شکل گل هم هستند برای نوروز خیلی مناسبه. خیلی هم خوشمزه هستند. مطمئنم تا حالا این طعمو نچشیدید. اینا رو میگم که تحریک بشید و زودی درستش کنید. ولی جدی میگم این شیرینی داخلش پوست پرتقال داره و همین باعث شده یه طعم متفاوت تر از بقیه شیرینی ها داشته باشه یه جور طعم تازگی ........ باید امتحانش کنید حتمااااااااااااااااااا
 مواد لازم :
  • کره نرم                                      200 گرم
  • شکر                                          150 گرم
  • وانیل                                          یک چهارم ق چ
  • تخم مرغ                                     1 عدد
  • آرد                                           335 گرم
  • رنده پوست پرتقال                          1 ق چ
  • شکر رنگی
  • شکلات چیپسی
اول از همه باید شکر رنگی درست کنید به تعداد رنگ گلی که میخواهید داشته باشید. نیازی نیست شکر رنگی بخرید میدونم که غیر از خرید اینترنتی هیچ جوری گیرتون نمیاد البته تو ایران. خیلی راحت میتونید درستش کنید. قبلا دستورشو گذاشتم میتونید از روی این لینک شکرتون را درست کنید.
 کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را با همزن کمی بزنید و شکر را به آن اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه با دور متوسط بزنید. تخم مرغ و وانیل و رنده پوست پرتقال را اضافه کنید. حواستون باشه فقط پوست نارنجی را رنده کنید و پوست سفید را رنده نکنید وگرنه شیرینی تلخ میشه.
 آرد را اضافه کنید و با لیسک با مواد مخلوط کنید و در آخر به مدت 30 ثانیه با دور تند همزن همه مواد را مخلوط کنید. خمیر آماده شده را به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید.
به اندازه یک قاشق چایخوری از مواد بردارید و گلوله کنید و نصفیش را داخل شکر رنگی بزنید.
 بعد با چاقو برش میزنیم و یه گل شش پر درست میکنیم مثل تصویر.هر چقدر برشهاتون عمیق تر باشه گلبرگها بیشتر از هم باز میشند و هر چی کم عمق تر گل بسته تر میشه که این به سلیقه خودتون بستگی داره.سعی کنید برشهاتون یک اندازه باشه.
سینی فر را داخل فر با دمای 190 درجه سانتیگراد که از قبل گرم شده به مدت 10 الی 12 دقیقه میگذاریم. و بلافاصله که از فر سینی را در میاریم شکلات چیپسی را وسط گلها میگذاریم.
گلهای بهاری ما هم آماده خوردن شدند.


۲ نظر:

  1. سلام سالومه جان ممنون بابت شیرینی خوشگلی که آموزش دادی .عزیز من یه سوال داشتم ازت میشه تو این دستور از روغن جامد لادن طلایی هم اسفاده کرد یا کلا باید کره باشه ؟
    اگه میشه از روغن جامد استفاده کرد مقدارش چقد میشه ؟

    پاسخحذف
  2. ببین توی شیرینی همیشه سعی کن همون مواد اولیه را استفاده کنی چون خیلی حساسه و ممکنه نتیجه کارت برعکس بشه یعنی اگه در دستور آمده بود :
    کره رو با شکر بزنید تا خمیر زرد رنگی بدست بیاد، تحت هیچ عنوان نمی تونی روغن استفاده کنی.
    ولی اگر نوشته بود:
    یک لیوان کره ی آب شده به مخلوط اضافه کنید، اینجا می تونی از روغن استفاده کنی.

    در دستور کیکها میشه اینکارو کرد ولی شیرینی همیشه سعی کن از خود کره استقاده کنی اگه در دسترس نبود از کره گیاهی یا مارگارین استفاده کن
    معمولا برای ماندگاری بالاتر درخمير بيسکوئيت ها ، کوکي ها و شيرينيهای مدرن ، ميتونی کره را با مارگارين جايگزين کنی اما در سس ها و کرمها بهتر است مارگارين را جايگزين کره نکني چون طعم مارگارين به خوبی کره نيست.
    من اینا رو برات گفتم که بدونی ممکنه نتیجه کار خوب نشه ولی اگه واقعا از طعم کره خوشت نمیاد میتونی از روغن استفاده کنی و به ازای هر 100 گرم اندازه ذکر شده برای کره یا مارگارین مقدار روغن را 20 گرم کمتر کن مثلا اگر مقدار کره 200 گرم بود میتونی اونو با 160 گرم روغن جایگزین کنی

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...