۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

رسپیری


رسپیری یا شیرینی تلخ یه شیرینی کم شیرینه و این دیگه فوق فوق فوق....... خوشمزه. من از شیرینی خشک متنفرم یعنی کلا اصلا میونه ای با شیرینی ندارم ولی این شیرینی که میگم خوشمزه هست خدائیش خوشمزه ست. تو دهن آب میشه و چون نسکافه داره شیرینیش خیلی کمه و خوبیش به همین کم شیرینیشه.
مواد لازم :
  • آرد               225 گرم
  • کره              225 گرم
  • پودر قند          50 گرم
  • نشاسته ذرت     50 گرم
  • پودر نسکافه      2 ق چ
  • آب جوش         1 ق غ
  • وانیل              یک چهارم ق چ
 
 کره به دمای محیط رسیده و نرم را به همراه پودرقند و وانیل با همزن میزنیم تا پف کند و به رنگ کرم در بیاد. نسکافه را داخل آبجوش حل میکنیم و اضافه میکنیم. نشاسته ذرت و آرد سفید را الک میکنیم و به مخلوط اضافه کرده و با دور کند همزن میزنیم تا مخلوط بشه و در آخر یک دقیقه با دور تند میزنیم.
 
مایه آماده شده را داخل قیف میریزیم و با ماسوره شکوفه یا شماره 2c شکوفه میزنیم. برای شکوفه زدن میتونید قیف را عمود بر سینی فر بگیرید و شکوفه ساده بزنید یا حین شکوفه زدن یه چرخشی به دستتون بدید که زمانیکه خودتون دارید شکوفه میزنید این رو میتونید تجربه کنید.تئوری نمیشه درست توضیح داد. با سر ماسوره شکوفه بزرگ که مخصوص تزئین کاپ کیک هست شکوفه بزنید که راحت تر بتونید کار کنید و همه مواد را یکدفعه داخل قیف نریزید چون بیرون اومدنش از قیف مشکل میشه پس به اندازه 1/3 از قیف را پر کنید. حدود 50 عدد شیرینی درست میشه.
بعد از اینکه سینی آماده شد به مدت 20 دقیقه سینی را داخل یخچال بگذارید و در فر با دمای 170 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه بپزید.
من دیگه نمیگم اول کار فر را روشن کنید یا سینی را چرب کنید یا کاغذ روغنی بگذارید چون اینها را دیگه همه بلدید و جزو اصول اولیه شیرینی پزی هستند.
بعد از اینکه شیرینی را از فر درآوردید بگذارید کمی خنک بشه و روی آن خاکه قند بپاشید. اگر همون لحظه که از فر بیرون میارید خاکه قند بپاشید چون شیرینی داغ هست خاکه قندها آب میشه و اگر خیلی خنک شده باشه شیرینی پر خاکه قند میشه و رنگش سپید میشه و زیادی شیرین پس دقت کنید به موقع خاکه قند را بریزید و بعد وسط شیرینی را مارمالاد بمالید.
یا میتونید قبل از اینکه شیرینی را داخل فر بگذارید وسط شیرینی ها را شکلات چیپسی بگذارید و دیگه خاکه قند نپاشید. 



۴ نظر:

  1. سلاممممممممممممممممممم دوستم
    منم عاشق این شیرینی هستم خیلیییییییییییییییییی عالیه
    کارای جدیدتون هم همه بیست هستند

    ما هم آپیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممنون الهام جان ؛ این شیرینی خیلی خوشمزه هست و تو دهن آب میشه و جالبیش به اینه که دوستهای خارجی من هم عاشق این طعم هستند من بدون نسکافه هم برای کریسمس درست کردم با شکلات چیپسی رنگ قرمز و سبز برای وسطش برای هدیه که اونهم همه دوست داشتند. ممنون از توجهت عزیزم

      حذف
  2. پاسخ‌ها
    1. معلومه تا حالا شیرینی و بیسکویت کره ای درست نکردید که این سوال رو میپرسید.!!!!! نه زیاد نیست

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...