۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

فلافل کنجدی

تاریخچه فلافل به کجا برمیگرده رو نمیدونم ولی جدیدا دیدم مغازه هایی که فقط فلافل میفروشند مثله قارچ داره رشد میکنه. برا همین گفتم بگذار یکبار امتحان کنیم ببینیم چیه این فلافل که ملت عاشقشند.
ولی حق و انصاف ساندویچ خوشمزه ای شد. همه میدونید که با نخود درست میشه. شنیدم که نخود را از چند روز قبل تو آب خیس میکنند و .... که اون نفخی که ایجاد میکنه از بین بره، ولی من اصولا توی این کار و حبوبات پختن آدم تنبلی هستم و حوصله ندارم. و تا جایی که بشه کنسرو استفاده میکنم. یه اعتراف بکنم قبلا گفته بودم از زودپز متنفرم ولی انگاری خیلی بدرد بخوره.
خلاصه که من از کنسرو نخود استفاده کردم که مارک بهروز هم عدس هم نخود را داره اگه لپه هم بود که دیگه کار برا من تنبل راحت تر میشد. حیف ......
 میخواستم بگم کنسروش عالیه و نخودها کاملا پخته و بر خلاف کنسرو عدس که بیشترش له شده، نخودها کاملا سالمند و هیچ نفخی هم ایجاد نمیکنند. 

مواد لازم :

  • نخود آب پز                   500 گرم
  • پیاز                            1 عدد
  • سیر له شده                    3 حبه
  • فلفل سبز قلمی                 2 عدد
  • کنجد                           یک دوم پیمانه
  • گشنیز ساطوری              1 ق غ
  • جعفری ساطوری             2 ق غ
  • آرد سفید                       4 ق غ
  • آویشن                          یک دوم ق چ
  • نمک و فلفل سیاه و قرمز
  • آرد سوخاری
  • روغن مایع
 نخودها رو با کنجد داخل غذاساز یا بلندر بریزید و خوب مخلوط کنید و بعد سیر و پیاز را اضافه کنید. مخلوط بدست اومده را به یه کاسه بزرگ منتقل کنید و سبزیها و نمک و فلفل و آویشن و آرد سفید را اضافه کنید و حدود یه ربع ورز بدید.اگر فلفل سبز نداشتید مشکلی نیست کار رو بدون اون انجام بدید.

به اندازه یه گردو از مواد بردارید و داخل دستتون گرد کنید. من از نصف مواد رسپی استفاده کردم. و حدود 12 تا فلافل درست کردم. اگه از کنسرو نخود استفاده میکنید لازمه بگم که هر قوطی دقیقا 250 گرم نخود داخلش داره.
بعد گلوله ها را داخل آرد سوخاری بغلطونید و داخل حمام روغن سرخش کنید. که میتونید توی رسپیه فیش اند چیپس حمام روغن و نکاتش را بخونید.
بعد از اینکه فلافلها سرخ شد روی دستمال کاغذی روغن اضافی آن را بگیرید. فلافلها دورش کرانچی و داخلش نرم نرم شد. 

۲ نظر:

  1. سلام فلافل بانخودخام خیس خورده که باپیازوسیرفراوون +ادویه جات وسبزی معطر+کمی بکینگ پودرویکی دوقاشق آرددرست میشه بسیارخوشمزه تره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حتما باید خوشمزه باشه باید یکبار هم این رسپی را امتحان کنم .

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...