۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

شیرینی توری بادامی

شیرینی توری فوق العاده فوق العاده طعم خوبی داره، فقط بافتش یکم سفته تو مایه های سوهانه ولی نه به سفتیه سوهان و چون داخلش خامه و کره بکار میره باید زودی بخوریدش. کلا اگه داخل شیرینی کره استفاده کنید نهایتا بیشتر از 10 روز نمیتونید شیرینی را نگهدارید.
برای همینه که شیرینی خونگی بیشتر ارزش داره چون کیفیت موادش بهتره.
این شیرینی ها که توی مغازه ها میبینید رنگ و وارنگ همش با روغن قنادی درست میکنند اگه خیلی بهتون لطف کنند از روغن جامد. کیفیت هر دوتاشونم افتضاح. برای همینه که میتونند یکماه حتی بیشتر تو مغازه نگهشون دارن. پس تو رو خدا پولتون رو حروم نکنید. سعی کنید خودتون شیرینی را درست کنید. هیچ زحمتی نداره.
مواد لازم :
  • پودر بادام                    60 گرم
  • کره                           50 گرم
  • آرد                            45 گرم ( 3 ق غ)
  • شکر                          110 گرم (یک دوم پیمانه)
  • خامه                          30 میلی لیتر (2 ق غ)
  • وانیل                          یک چهارم ق چ
 کره را داخل ظرف کوچکی روی حرارت کم آب کنید و بلافاصله شکر و وانیل و خامه را اضافه کنید و مخلوط کنید. و سپس آرد و پودر بادام را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.
از مواد به اندازه یک قاشق چایخوری بردارید و با فاصله 6 سانتی داخل سینی فر که یا چرب کردید یا کاغذ روغنی انداختید بریزید و سینی را داخل فر با درجه حرارت 190 درجه سانتیگراد که از قبل هم گرم کرده اید به مدت 5 دقیقه بگذارید تا طلایی بشه.
پس از خنک شدن با کاردک شیرینی را بردارید و روی توری بگذارید تا خنک بشه.
شیرینی را زیاد نپزید چون بعد از خنک شدن سفت میشه و همینطور بیشتر از 1 ق چ از مایه روی سینی فر نگذارید تا شیرینی شکل توری پیدا کنه. اصولا داخل سینی تمام شیرینی ها را یک مقدار بریزید که زمان پخت برا همه یکسان باشه و اینجور نباشه که یه شیرینی بسوزه و یکی نپخته باشه.

۲ نظر:

  1. salam mikhastam bedonam misheh az khameye maye estefadeh kard ba tashakor

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منم اون زمان که ایران بودم از خامه پاکت صورتی استفاده کردم چون تو ایران خامه مایع مثل اینجا شل و روون نیست . بله از خامه مایع استفاده کنید

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...