۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۱, دوشنبه

رولت شکلاتی با کرم قهوه و توت فرنگی

این رولت قبل از اینکه خوشمزه باشه خیلی خوش قیافه ست . درست کردن کیک رولت خیلی ساده هست، فقط قسمت سختش رول کردنش هست که اگه اصول را رعایت کنید اونم حله.

مواد لازم :

  • آرد                   2 ق غ
  • پودر کاکائو          1 ق غ
  • شکلات سیاه         200 گرم
  • آب داغ               60 میلی لیتر
  • قهوه فوری           1 ق غ
  • تخم مرغ             4 عدد
  • شکر                 110 گرم
  • خامه فرم گرفته     300 گرم
  • شکر اضافه          2 ق غ
 اول از همه شکلات سیاه، آب جوش و نیمی از قهوه را داخل یه ظرف پیرکس بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا شکلاتها ذوب بشه و مواد صاف و یکدست بشه، سپس از روی حرارت بردارید.
منظور از شکلات سیاه یعنی درصدش بالای 70 باشه و به جای اون شکلات شیری استفاده نکنید.
زرده های تخم مرغ را به همراه شکر بزنید تا برنگ کرم روشن در بیاد.

مخلوط زرده و شکر را داخل شکلاتهای داغ بریزید و مخلوط کنید و آرد و پودر کاکائو را روی مواد الک کنید. سعی کنید تا شکلاتها داغ هست این مواد را مخلوط کنید که کارتون راحت تر باشه، یکم سرعت عمل به خرج بدید.
سفیده های تخم مرغ را جداگانه با همزن بزنید و فرم بدید در حدی که وقتی ظرف را بر میگردونید سفیده ها از ظرف جدا نشه. برای اینکار همزن را دوباره بشورید و کاملا خشک کنید حتی یک قطره آب هم نباشه وگرنه سفیده فرم نمیگیره. اگه زمان جدا کردن زرده از سفیده، کمی از زرده داخل سفیده رفت سعی کنید با پوست تخم مرغ زرده را بردارید نه با دست.
سفیده های فرم داده شده را در دو مرحله به مواد اضافه کنید.

داخل قالب مستطیل مخصوص رولت را کاغذ روغنی انداخته و 2 ق غ شکر اضافه را روی سطح کاغذ بپاشید. مواد را داخل سینی فر پهن کنید و به مدت 10 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد بپزید.
مقدار آردی که در دستور بود همین 2 ق غ هست تعجب نکنید. و بیکینگ پودر هم نداریم چون نمیخواهیم کیک پف کنه.

سینی را از فر در بیارید و به کمک چاقو اطراف رولت را از سینی جدا کنید. روی کاغذ روغنی را پودر کاکائو بپاشید و سینی فر را روی کاغذ برگردانید. و کنار بگذارید تا خنک بشه.
این قسمت خیلی مهمه که زمان انتقال به کاغذ کیک ترک نخوره . بعد از اینکه کیک خنک شد کاغذ روغنی را از پشت کیک جدا کرده و به کمک کاغذ زیرین، کیک را رول می کنیم و کنار میگذاریم تا کاملا فرم بگیره. در همین فاصله میتونید خامه را درست کنید.برای درست کردن خامه هم میتونید به پُستی که به نام کار با انواع خامه هست رجوع کنید.
برای این رولت ما به خامه یا همون کرم قهوه نیاز داریم. اون مقدار قهوه فوری اضافه را با یک قاشق چایخوری آب جوش مخلوط کنید و داخل خامه فرم گرفته بریزید.
رولت را دوباره روی همون کاغذ باز کنید و کرم قهوه را روی آن بمالید و توت فرنگی خرد شده را روی خامه بریزید و دوباره رولت را رول کنید و روی آن را با تیکه های شکلات و خامه یا پودرکاکائو تزئین کنید.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...