۱۳۹۱ فروردین ۲۱, دوشنبه

چیپس نان پیتا

یه پیش غذا که کنار میز اردوور خیلی بدرد میخوره.اصولا بهش ناچوی مدیترانه هم گفته میشه که همراه سالسای عدس قرمز بیشتر سرو میشه ولی من فقط خود چیپس را درست کردم که به همراه گوجه ی طعم دار و ماست و موسیر یا سس پنیر و خامه میتونید سروش کنید.

مواد لازم :

  • نان پیتا                          4 تا 5 عدد
  • روغن مایع یا زیتون           یک پیمانه ( ترجیحا زیتون)
  • زردچوبه                        2 ق چ
  • پودر زیره ی سبز              2 ق چ
  • پودر هل                        1 ق چ
  • نمک                             یک دوم ق چ
  • فلفل قرمز                       یک دوم ق چ
 نان پیتا را بیشتر سوپریها دارند که به اسم نان مدیترانه ای هم معروفه. نان پیتا دو لایه است؛ برای همین اول لایه ها را با چاقو از هم جدا کنید تا چیپس تردتری داشته باشید. هر لایه نان را 8 قسمت کنید و با قلم مو روغن طعم دار را روی انها بمالید.
برای درست کردن روغن طعم دار همه ادویه ها را با روغن مخلوط کنید.
تیکه های نان را کف سینی فر پهن کنید و 5 دقیقه در دمای 180 درجه قرار بدید تا ترد و چیپس مانند شود. سعی کنید اندازه ناچوها یکسان باشه که همه همزمان آماده بشند و ناچوها را رویهم نچینید چون رویی ها زودتر چیپسی شده و ناچوهای زیری نرم باقی میمونند.

این ناچو را همانطور که گفتم میتونید با گوجه فرنگی طعم دار سرو کنید. به این صورت که گوجه فرنگیها را تخم بگیرید و نگینی خرد کنید و با روغن زیتون و سرکه بالزامیک و نمک و فلفل مخلوط کنید و نیم ساعت زمان بدید تا مزه دار بشه. برای هر پیمانه گوجه خرد شده یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک کافیه.
یا سس پنیر و خامه روی ناچوها بریزید. به اینصورت که نصف پیمانه پنیر پارمزان و با نصف پیمانه خامه را داخل قابلمه روی شعله ملایم حرارت بدید تا پنیر آب بشه و مایه به آرامی ریز جوش بزنه و سس غلیظ آماده بشه حرارت را اصلا زیاد نکنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...