۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

میگو پلو

مواد لازم :
  • میگو                      400 گرم
  • برنج پخته                400 گرم
  • فلفل دلمه ای                1 عدد
  • نخودفرنگی                1 پیمانه
  • گوجه فرنگی              2 عدد
  • رب گوجه فرنگی        1 ق غ
  • پیاز                        2 عدد
  • پودر فلفل قرمز          نصف ق چ

برای تهیه این میگو پلو ابتدا میگوها را به دقت پاک کرده و شسته این روزا هم میگو پاک شده هم پاک نشده تو بازار هست برای میگو پلو چون احتیاجی به دم میگو نیست پس از میگو پاک شده بسته بندی میتونید استفاده کنید فقط یه نکته را بدونید میگوهایی که بصورت پاک شده و بسته بندی هست اونها رو هم باید کمر میگو را شکاف بدید و اون تیره سیاه رنگ کمر میگو را بکشید بیرون میدونم همه اینو بلد هستید ولی برای کسایی میگم که دفعه اولشونه میگو پاک میکنند من عکسشو براتون میگذارم که کامل ببینید.

 مقدار میگو و برنج دقیقا باید برابر باشه این مقدار مواد برای 3 نفر کافیست توی این رسپی مقدار برنج و میگو به وزن اومده میدونم حالا همه میگن یعنی چقدر برنج من خودم 2 پیمانه پلوپز برنج پختم بعد وزن کردم تقریبا همین 400 گرم برنج را میده و برای میگو از 2 بسته استفاده کردم که توی هر بسته 25-26 عدد میگو بود یعنی حدود 50 عدد میگو ولی خوب این بستگی به سایز میگوها داره اگه این مقدار را بدونید فکر کنم موقع خرید راحت میدونید چه مقدار بخرید.
پیازها را خورد کرده با میگوها سرخ کرده میگو زمانی که سرخ بشه رنگش عوض میشه تقریبا نارنجی میشه

میبینید که رنگش عوض میشه حدود 3-4 دقیقه سرخ میکنیم و بعد فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و اضافه کرده من برای اینکه برنج خوشرنگ بشه از رنگهای نارنجی؛قرمز؛زرد؛سبز استفاده کردم از هر کدام یه پر که مجموعا به اندازه یکدونه فلفل بشه


  • یک تجربه : فلفل دلمه ای رنگی هم یکی دیگه از مواردی هست که موقع نیاز نایاب میشه پس هر وقت دیدید بخرید و نگینی خرد کنید و فریز کنید برای موارد لزوم
  • با فلفل دلمه ای قرمز هم میتونید پاپریکا درست کنید که یه ادویه خوش طعم و خوشرنگه که تو ایران نیست جدیدا یه مارک این ادویه را زده که اصلا طعم پاپریکا نداره من درسته انداختمش دور شما میتونید خودتون تو خونه درست کنید فلفل دلمه ای قرمز را بخرید بشورید و خشک کنید و فلفل را قاچ زده دونه هاشو در بیاورید و بگذارید خشک بشه و بعد پودر کنید برای درست کردن گوشت چرخکرده میتونید استفاده کنید اصلا تند نیست یه طعم خاصی با بوی ملایمی داره ادویه تندی نیست.

 بعد گوجه فرنگی را رنده کرده و به همراه رب گوجه و نخودفرنگی اضافه کرده و تفت میدیم و در آخرین مرحله فلفل قرمز را ریخته خداوکیلی این یه قلم را حذف نکنید میگو همه مزش به تند بودنشه و بعد برنج پخته و دم کشیده را اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کرده همون اندازه که طول میکشه میگوها رو پاک کنید همونقدر هم پختن غذا طول میکشه پس این غذا خیلی سریع آماده میشه حالا این مرحله دل بخواهیه میتونید زیره را درون میگوپلو بریزید و حرارت را کم کرده وقتی عطر زیره پخش شد غذا اماده هست که من به جای زیره؛زعفران ریختم. میدونم هیچ ربطی بهم نداره ولی برنج خوشرنگ تر میشه و خوش عطر من چندبار که با زیره درست کردم خیلیها از بوی اون خوششون نیومد پس ریسکه اگه زیره بریزیم اگه همه خانواده دوست دارند اینکارو کنید چون طعمش غالبه
برنج اماده هست میتونید نوش جان کنید.



۷ نظر:

  1. mersi Saloumeh joon kheili ghashang tozih midi va aksayi ke mizari kheili khosh abo range adam delesh ab misheh,ghazaye emshab man hamin ghazast mersiiiiiiiiiiiiiiii

    پاسخحذف
  2. @sahar
    خواهش میکنم بپز خبرشو به من بده

    پاسخحذف
  3. khasteh nabashi saloumeh , karat kheili bi nazir hastan va be ghole sahar kheili khob tozih dadi , didane har roze saite to shodeh kare har roze man
    movafagh bashi azizam :) shadi

    پاسخحذف
  4. ممنون شادی جون لطف داری

    پاسخحذف
  5. Saloumeh joon in ghazara dorost kardam faghat ye taghalobi kardam in maygoo poloro ba oon yeki ke mizari too cup cake va roosh cheese mirizio yeki kardam va bara chanta az doostam ke ba ham dore darim (albateh international friend)hastan bordam hamashoon khosheshoon oomadeh bood,Thanks

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. چه ایده جالبیه منم باید یکبار امتحان کنم.راست میگی آخه موادش تقریبا یکیه.ممنون که برام نوشتی.

      حذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...