۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

کوکوی مرغ

کوکوی مرغ یا چخرتمه ی بادکوبه ای یه غذای گیلانیه که زمانیکه دانشجو بودم یکبار مامان یکی از بهترین دوستام برامون پخت من هر چی از اون روز (فکر میکنم) یادم مونده را بکاربردم نمیدونم مدل پختم به گیلانیها نزدیکه یا نه ؟ چون 8-9 سالی ازاون موقع میگذره.
چند جایی هم که سرچ کردم دیدم تقریبا همین مدل درست کردند.

مواد لازم :
  • ران و سینه مرغ              نیم کیلو
  • تخم مرغ                       4 عدد
  • پیاز                             1 عدد
  • آبلیمو                           نصف ق س
  • زعفران
 مرغ را مثل دستور ته چین درست کنید یعنی اول تو روغن سرخش کنید تا زمانیکه گوشت طلایی بشه بعد نصف پیمانه آب به همراه نمک و فلفل اضافه کرده زمانیکه اب به جوش اومد زردچوبه و دسته سبزی(کرفس،هویج،ترخون،مرزه) به جای ترخون و مرزه من رزماری ریختم بعد از 45 دقیقه مرغ میپزه، مرغ پخته را ریش ریش کرده وریز خرد کرده من با چاقو خرد کردم شما میتونید با بلندر خرد کنید ولی با دست خیلی ریز نمیشه و به نظر من بهتره، بعد پیاز را خرد کرده و سرخ میکنیم و روی حوله کاغذی انداخته تا روغن اضافی آن بره سپس پیاز را با مرغ مخلوط کرده.

 
در ظرف دیگری تخم مرغها را شکسته با همزن میزنیم و نمک و فلفل اضافه کرده و مقداری زعفران را در 1ق غ آب جوش حل کرده 10 ثانیه داخل ماکروفر گذاشته و به تخم مرغ اضافه کرده البته بعد از سرد شدن زغفران و مرغ را به تخم مرغ اضافه کرده و آبلیمو را،مواد را مخلوط کرده .
3 قاشق روغن را در تابه ریخته روی شعله ملایم میگذاریم روغن داغ بشه و مرغ را داخل تابه ریخته و با پشت کفگیر فشار میدیم تا یکسان همه جای تابه مواد داشته باشه و درب تابه را میگذاریم و بعد از نیم ساعت زیرو رو کرده و دوباره 3 ق غ روغن اضافه کرده بعد از یه ربع کوکو آماده است.

۱ نظر:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...