۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

کباب چوبی با سیب زمینی کبابی توفر

اگه از خوردن برنج خسته شدید میتونید این غذا را امتحان کنید. تا سیب زمینی را آماده میکنید و میگذارید تو فر ،گوشتها را درست کنید خیلی سریع آماده میشه میتونید به جای سیب زمینی همون برنج را بپزید و کنارش میل کنید.
مواد لازم برای سیب زمینی :
  • سیب زمینی بزرگ          
  • سیر یا پودر سیر
  • نمک و فلفل
  • کره و روغن زیتون
سیب زمینی ها رو پوست بکنید و برشهای عمیق و باریک روی سیب زمینی بزنید و بین لایه ها رو کره بمالید و نمک و فلفل و پودر سیر بریزید یا  حلقه های نازک سیر لابلای لایه های سیب زمینی بگذارید و در آخر روی سیب زمینی روغن زیتون بریزید.
و داخل فر 220 درجه سانتیگراد به مدت 50 -60 دقیقه میگذاریم تا بپزه.
مواد لازم برای کباب چوبی :
  • گوشت چرخ کرده              نیم کیلو
  • پیاز متوسط                        1 عدد
  • سبوس گندم
  • نمک و فلفل
  • زعفران
  • گوجه گیلاسی

پیاز را یا رنده کرده یا توی بلندر خرد میکنیم در هر دو حالت آب پیاز را میگیرم چون باعث میشه کباب بریزه . گوشت و نمک و فلفل و زعفران اب کرده را مخلوط کرده اگه پیازچه تو خونه داشتید میتونید 3 ق غ پیازچه خرد کرده تو این مرحله اضافه کنید سپس گوشت را ورز میدیم و سبوس گندم را اضافه میکنید تنها سبوس گندم که بصورت بسته بندی موجوده با مارک ونوشه هست من مارک دیگه ای پیدا نکردم یا میتونید از عطاریها بگیرید.سبوس باعث میشه کباب روی سیخهای چوبی بمونه و وا نره و اگر سبوس گیرتون نیومد از مغز نون باگت میتونید استفاده کنید و در مواردی این پودر نون باگت بهتره یه جایی خوندم که به علت بافت های هوا که داره خیلی کتلت و ... را سفت نمیکنه و مقدار خیلی کمش میتونه اون انسجام لازم را به غذا بده برای درست کردنش یه بسته نون باگت را بگیرید مغز نون را دربیارید بگذارید خشک بشه اگه عجله دارید داخل فر خشک کنید سپس پودرش کنید.
با 1 قاشق شروع کنید و برای امتحان یه گلوله گوشت درست کنید داخل سیخ کرده اگه نیفتاد و به سیخ موند که کافیه اگر نه تا 3 ق غ برای این مقدار گوشت مجازید.
سعی کنید از سبوس استفاده کنید بدلیل فواید زیادی که داره چون در حالت عادی سبوس نمیخوریم و شاید این بهترین حالت باشه.
به اندازه یه گردو از مخلوط برداشته قلقلی کرده و به سیخ بزنید و بعد یه عدد گوجه و در نهایت داخل ماهیتابه بچینید و با روغن سرخش کنید و چند دقیقه اول سیخها را برنگردونید تا سفت بشه و خودش را بگیره.

۳ نظر:

  1. سلام عزیزم...

    اومدم بگم میام می بینم و لایک می زنم... اینم خدا وکیلیش...

    موفق باشی عزیزم و ممنون برای این همه هنری که داری و به اشتراک می ذاری

    مریم

    پاسخحذف
  2. مرسی مریم جون.شما لطف داری

    پاسخحذف
  3. تو عجب سرعتی داری. کیفیت وبلاگت هم خیلی خوبه. باید حتماً سعی کنی که معرفیش کنی تو وبلاگ های دیگه. حیفه.

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...