۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

املت پنیر

یه املت دیگه ولی فوق العاده سنگین من که فکر میکنم از کله پاچه هم سنگین تره ولی خوشمزه هست و توصیه می کنم با نون نخورید.
و داخل این املت پنیر گودا و خامه هست پس در تمام مدت پخت شعله ملایم باشه و گرنه خیلی سریع میسوزد.
مواد لازم :
  • تخم مرغ             4 عدد
  • خامه                  1 ق غ
  • پنیر گودا             70 گرم
  • کره                    20 گرم
  • نمک و فلفل
من مقدار کره را نصف و پنیر را هم از 100 تا به 70 گرم رسوندم به نظر من خیلی سنگین و چاق کننده تر میشد.
ابتدا تخم مرغها را با خامه و نمک و فلفل همزده سپس نیمی از پنیر را داخلش ریخته و هم میزنیم بعد نیمی از کره را داخل تابه آب کرده و یک ملاقه از مواد را زمانیکه کره داغ شد داخل تابه ریخته و می چرخانیم تا مواد یکسان همه جا پخش شود.
زمانیکه کره آب میشه خیلی حواستون باشه که نسوزه حتما شعله کم باشه و میتونید کمی روغن زیتون هم قاطیش کنید که جلوی سوختن کره را میگیره. کمی که تخم مرغ بسته شد و خودش را گرفت مابقی پنیر را در وسط املت یا روی یه نیمه از املت ریخته و دو لبه املت را روی هم میاریم، یکطرف املت را سرخ کرده سپس طرف دیگر را و مابقی مواد را به همین روال درست می کنیم.


0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...