۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

سیب زمینی فرفری

کلی فکر کردم اسم این پست را چی بگذارم چون این غذا نیست یه نوع تزئین سیب زمینیه برای همین نوشتم سیب زمینی فرفری شبیه سیم تلفن هم هستند.
میخواستم یه پست اختصاصی تزئین میوه و سبزیجات با لوازم سفره آرایی بگذارم ولی میدونم همه بلدید و چیز خاصی برای توضیح نیست فقط کافیه یکسری از این لوازم را بخرید توی این لوازم "spiral" یا همون مارپیچ یه میله ای که سرش مارپیچ ماننده و با اون سیب زمینی و خیار و کدو را میتونید به این شکل در بیارید برای تزئین کوکو مرغ یه چیزی کم داشتم و تصمیم گرفتم اینا رو درست کنم و براتون طرز کارشو بگم خیلی راحته شاید بلد باشید ولی اینو برای کسایی میگم که ممکنه بارها تو لوازم قنادی فروشی به چشمتون خورده باشه ولی نمیدونستند باهاش چی درست میکنند.

سیب زمینیها ی درشت و غول آسا رو بشورید و پوست بکنید هر چی سیب زمینی طولش بیشتر باشه خوب معلومه سیم تلفنتون درازتر میشه بعد سر سیب زمینی را ببرید تا یه سطح صاف داشته باشید مانند تصویر سر میله را وسط سیب زمینی بگذارید و میپیچونید تا حلقه به سطح سیب زمینی برسد موقع پیچوندن هم حواستون باشه میله مستقیم رو به پایین پیچونده بشه و کج نرید از وقتی حلقه وارد سیب زمینی میشه یه مقدار کار سخت تره و فشار بیشتری باید بیارید حواستون باشه اولین برش از سر سیب زمینی تو حلقه نمونه و سر سیب زمینی آزاد باشه یکی دوبار که باهاش کار کنید راحت میشه برای خیار خیلی کار اسون تره چون بافتش نرم تره.
تا انتهای سیب زمینی اسپیرال را میپیچونیم همونطور که میبینید خود حلقه ها یکی یکی میاد بیرون.
وقتی سر میله از ته سیب زمینی بیرون اومد با یه چاقو سیب زمینیهای اطراف میله را ببرید و میله را بیرون بیاورید و سیب زمینی مارپیچ امادست.
سیب زمینیها را توی آب و نمک بگذارید و بعد از نیم ساعت از آب در بیارید خشک کنید و سرخ کنید باید داخل روغن غوطه ور باشند من تو سرخ کن سرخ کردم. حالا بهشون حالت بدید و برای تزئین استفاده کنید نگران بقیه سیب زمینیها هم نباشید اونها رو هم خلال کنید و سرخ کنید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...