۱۳۹۰ دی ۲۰, سه‌شنبه

کوکوی اسفناج


اسفناج ها دو نوعند:
1- با برگ‌های فر
2- با برگ‌های صاف
نوع صاف آن طرف‌دار بیشتری دارد چرا که شستن گل و کثیفی از روی برگ‌های فر سخت تر است و به وقت بیشتری نیاز دارد.
اسفناجی را انتخاب کنید که دارای برگ‌های ترد و تیره رنگ باشد و برگ‌های زرد و پژمرده را انتخاب نکنید.
پیش از خوردن اسفناج، مواظب باشید که هر چه مواد آلوده همچون خاک و شن دارد، از رویش بزدایید. یک روش مؤثر این است که اسفناج را در کاسه آب سرد فرو ببرید تا شن های چسبیده به آن به ته ظرف بروند سپس سبزی مذکور را بردارید و برگ هایش را بشویید.
** اسفناج برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل و سنگهای كلیه و مثانه مناسب نیست ضمنا آنهائیكه سرد مزاج هستند باید اسفناج را با ادویه گرم نظیر زنجبیل میل نمایند .

اینها هم یکسری نکته بود در مورد اسفناج و اما مواد لازم :
  • اسفناج              150 گرم
  • پیازچه               10 عدد
  • گردو                  3 عدد
  • تخم مرغ             3 عدد
  • سیر رنده شده       1 حبه (در صورت تمایل)

 ابتدا اسفناجها را خوب شسته سپس خورد میکنیم سبزی کوکو و همینطور اسفناج را سعی کنید چرخ نکنید چون غالبا آب میندازه و کوکو را لیتی میکنه بهتر است با کارد تیز روی تخته خرد کنید و اگر که سبزی کاملا خشک بود در چرخ همه کاره با تیغه فولادی هم میتونید سبزی را خرد کنید.


بعد پیازچه ها را خورد میکنیم اگه پیازچه درشت گیرتون اومد که 6 تا پیازچه کافیه 
؛ تمام قسمتهای پیازچه را خورد کرده متاسفانه با بلندر نمیشه خیلی خوب پیازچه را خورد کرد یه حالت لزج پیدا میکنه من که تا حالا نتونستم و چون عاشق خورد کردن هستم با چاقو اینکارو میکنم اول که حلقه ای خورد میکنیم و بعد ریزش میکنیم برای ریز کردن میتونید مثل تصویربا یکدست دسته چاقو را گرفته و با دست دیگه نوک چاقو را بگیرید یعنی مچ دست را روی تخته تکیه داده و با انگشتان نوک چاقو را بگیرید و فشار به نوک چاقو وارد کنید نه دسته چاقو خیلی سریع پیازچه ها خورد میشند.

 و گردوها را هم خورد کنید؛ با دست باشه بهتره که گردو زیر دندون بیاد.همه مواد را با هم مخلوط کرده و تخم مرغ و نمک و فلفل را اضافه کرده و سرخ میکنیم.
یه نکته را دقت کنید؛ اگر میزان سبزی شما بیشتر است ، اول باید تخم مرغ را داخل ظرفی جداگانه بشکنید و 1 قاشق ارد روی آن پاشیده و با چنگال بزنید ؛ فقط یک قاشق ارد؛ برای زمانیکه از یک کیلو سبزی استفاده میکنید. کل سبزی اسفناج من رویهمرفته با 40 گرم پیازچه  200 گرم بود ، پس من آرد استفاده نکردم و میزان موادیکه گفتم برای 2 نفر بود ولی اگر یک کیلو سبزی دارید 8 عدد تخم مرغ استفاده کنید و این مقدار برای 7-8 نفر کافیه.
و بعد از ان سبزی را اضافه کرده و مجددا با چنگال هم بزنید و بعد سرخ کنید.

برای سرخ کردن من از یکسری قالب با شکلهای مختلف استفاده میکنم که میتونید از لوازم قنادی تهیه کنید.

قالب رنگیها سیلیکونی هستند، برای نیمرو هم میشه از این قالبها استفاده کرد بعد از اینکه روغن را داخل ماهیتابه ریختید، قالب را داخل ماهیتابه گذاشته و روغن که داغ شد مایه کوکو را با قاشق ریخته وقتی یکطرف سرخ شد دیگه میتونیم با یه چاقو قالب را برداریم و طرف دیگه کوکو را سرخ کنیم.
این کوکو با ماست چکیده سرو میشه و میتونید به صورت ساندویچ هم سرو کنید و به جای سس از ماست چکیده استفاده کنید.
* اندکی جوش شیرین کوکو را پوک میکنه و رنگ اون را هم سبز نگه میدارد.

۲ نظر:

  1. ازاستفادتون از پیازچه خیلی خوشم اومد...واقعا عالیه چون طعمی که پیازچه به غذا میده واقعا خاصه

    پاسخحذف
  2. مرسییییییییییی همین الان میرم درستش میکنم!

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...