۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

سیب زمینی تنوری ولنتاین

اصولا اولین تجربه آشپزی هر کسی با سیب زمینی سرخ کردن یا درست کردن نیمرو شروع میشه و ممکنه به نظرتون مسخره بیاد که مگه سرخ کردن سیب زمینی هم رسپی داره، اگه میخواهید یه طعم جدید و فوق العاده را امتحان کنید این رسپی عالیه و بهترین خوبی که داره اینه که تو روغن سرخ نمیشه ،کلا سرخ کردن سیب زمینی توی تابه جالب نیست وقت گیرهم هست داخل سرخ کن هم خوب سرخ میشه ولی بعد از چند دقیقه از اون حالت تردی درمیاد و نرم میشه ولی با این رسپی چون داخل فر میره کاملا تردیشو حفظ میکنه. من چون میخواستم به ولنتاین ربطش بدم سیب زمینی ها را با قالب قلب برش زدم وقت گیر نیست فقط ممکنه نگران اضافه سیب زمینی ها باشید: میتونید اونها را هم آبپز کنید و پوره کنید.
یک سیب زمینی بزرگ را از طول برش دهید سعی کنید ضخامت هر برش بین 7-8 میلیمتر باشد و با کاتر قلبی شکل قالب میزنیم، ممکنه قالب زدن سیب زمینی کمی سخت باشه میتونید چاقو را روی قالب بگذارید و با دست روی اون فشار دهید به همین راحتی تا میایید سیب زمینی ها را قالب بزنید یه قابلمه را آب کنید نمک اضافه نمایید و بذارید به جوش بیاد و سیب زمینی های قالب زده را فقط به مدت 3 دقیقه نه بیشتر داخل آب جوش ریخته و سپس آبکش میکنیم و میگذاریم خنک بشه.
مواد لازم :
  • سیب زمینی       1 کیلوگرم
  • روغن زیتون       4/1 لیوان
  • نمک                  1 ق غ
  • فلفل سیاه
  • فلفل قرمز           2/1 ق غ
  • زیره                 2 ق غ

توی رسپی زیره داره ولی من به جاش برگ ریحان خشک شده ریختم که اگر هیچکدوم را نریزید تاثیری نداره ، ادویه ها سلیقه ای است. و فلفل قرمز از هر نوعی که دوست دارید که من پاپریکا ریختم.
تمام مواد را مخلوط کرده سیب زمینی ها را به مدت نیم ساعت داخل آن ریخته و فر را روشن کرده روی درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد میگذاریم گرم بشه.
بعد از نیم ساعت سیب زمینیها را داخل سینی فر گذاشته و به مدت 20 دقیقه تنوریشون میکنیم.


۱ نظر:

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...