۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

ماهی سالمون


دستور پختی که برای این ماهی میگم را از شف طیبه عزیز یاد گرفتم ولی تغییراتی داخل رسپی دادم. شدیدا سفارش میکنم یکبار هم که شده امتحان کنید عاشقش میشید مخصوصا برای کساییکه زیاد تمایل به خوردن ماهی ندارند مثل خودم این ماهی اصلا سرخ نمیشه داخل فر درست میشه
مواد لازم :
  • فیله ماهی سالمون       1 بسته
  • پودر بادام                 4/1 پیمانه
  • پودر سوخاری          4/1 پیمانه
  • آب لیمو ترش
  • سیر                       3 حبه
  • زنجبیل         
  • نمک و فلفل  
ماهی سالمون را میتونید به صورت فیله های پاک شده و بسته بندی شده تهیه کنید هر بسته حدود 600-680 گرم وزن داره و همینطور که تو عکس میبینید تقریبا 5 تیکه بزرگ 4 تیکه کوچیک و ضخامت فیله ها یکسان نیست فقط 2 تا فیله روی بسته ضخامت 2.5 سانتی داره و فیله های زیری باریک ترند و بسته ای 20 هزارتومن
ماهیها را شسته و به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و روی حوله کاغذی خشک کرده و فیله ها را ابتدا به لیموترش آغشته کرده
بعد نمک و فلفل زده

3 حبه سیر را رنده کرده و زنجبیل را هم رنده کرده و پشت و روی ماهیها بمالید.

حدود یک ربع لیوان یا 4/1 پیمانه پودر بادام بعلاوه 4/1 پیمانه پودر سوخاری را مخلوط کرده فیله ها را از یک طرف داخل مخلوط زده و هینطور کناره هاشو ولی یکطرف را داخل پودر نزده میگذاریم گوشت ماهی باشه

سینی فر را چرب کرده یا داخل سینی فویل الومینیم گذاشته روش را چرب کرده داخل فر بمدت 15 دقیقه دمای 250 درجه سانتیگراد گذاشته و با سبزی پلو میل نمایید.
این رو بگم که رسپی اصلی سیر و زنجبیل نداشت و پودر تخم گیشنیز و زیره داخل پودر سوخاری بود که من زیره دوست ندارم و حذفش کردم و فکر میکنم خوشمزه ترین ماهی هست که تا الان خوردم به نظر من زنجبیل و سیر طعمش رو محشر میکنه امیدورام همه کساییکه ماهی دوست ندارند این رسپی رو امتحان کنند.

۳ نظر:

  1. man modelaye mokhtalefe samon dorost kardam vali in yekio nadideh boodam behesh miad aaliii basheh mersiiiiiiiii

    پاسخحذف
  2. اینو هم امتحان کن 120% عاشقش میشی من بادوم دوست ندارم ولی تو این غذا عالی میشه اگه بادوم دوست داری خیلی پودرش نکن که وقتی تو فر میره بادوما هم کراست شه و زیر دندونت بیاد

    پاسخحذف
  3. azizam kheili khoob tozih dady hosele va poshtkaret ghabele taghdire

    پاسخحذف

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...